  • Data: 2021-09-14 15:40:56
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 Sep 2021 13:57:35 +0200, Szymon wrote:

    > Wszedłem sobie na stronę PKO BP. Pożyczka gotówkowo RRSO 7,45%. WIBOR 1M
    > 0,18%. Stopa NBP 0,1%.

    Ale pozyczka gotowkowa na 6% czy na 5%+Wibor?

    Tak czy inaczej - wiele kredytow ma zmienne oprocentowanie.

    > Policz sobie jaką składową w tych 7,45% ma wibor
    > lub stopa. ;-)

    Policz sobie, jakie bedzie RRSO, gdy Wibor podskoczy do 10%.
    Nawiasem mowiac - Wibor wlasnie wzrosl.
    Na razie symbolicznie, z 0.21 na 0.24% ... ale jesli to poczatek
    dluzszego trendu ... teraz bedziemy mieli wiborczykow :-)

    > Ponieważ jednak auto u przedsiębiorcy zarabia - z definicji - jego zakup
    > musi się wpisać w szerszy biznesplan. Tu nie wystarczy "bo sąsiad
    > kupił", jak u Kowalskiego.

    No to wpisales w szerszy biznesplan, przy RRSO 7.5%, a potem wibor
    skoczy na 8% :-)

    > Przypomnę: czy kupno walut ochroni przed inflacją.
    > Kredyt w walucie to nic innego jak zajęcie pozycji krótkiej.

    Ale jak chcesz na to spojrzec - ze kupiles PLN, ktore wlasnie beda
    taniec,
    czy ze np kupiles samochod, ktory i tak planowales kupic, a w
    przyszlosci bedzie drozej, czy np kupiles mieszkanie?
    I to za kredyt walutowy?

    Kupno walut dawno temu zmniejszalo wplyw inflacji zlotowki,
    ale teraz euro i $ tez beda mialy inflacje, a kurs zlotowki ...
    nieokreslony.

    Zakup nieruchomosci ... tez nieokreslony, bo ceny powariowaly,
    zakup na kredyt ... moze ochroni, a moze nie, choc raczej ochroni -
    rzad bedzie chronil kredytobiorcow,
    a zakup na kredyt walutowy ... patrz na rok 2008 ...

    > Nawet bank ma jeszcze inne koszty.

    > W koło Macieju...
    > Inflacja w okolicach 2,5% jest na rękę NBP. +/- 1% odchylenia.

    Wrecz taki ma cel inflacyjny wpisany w ustawe, tylko chwilowo
    gospodarka jest szczegolna.

    > Stopy NIE MUSZĄ iść w górę... Stopy MOGĄ iść w górę, ale mniej niż Ci
    > się wydaje. Pójście z 0,1% na 0,3% nie poczyni rewolucji na rynku
    > kredytów/lokat.

    ale czy to sie da tak dlugo utrzymac, czy jednak beda musialy stopy
    wzrosnac.
    Ewentualnie - NBP bedzie dostarczal pieniadz ... dostarczy na 0.3%,
    a inflacja bedzie 5% - to czy to bedzie NBP "na reke" ?

    > Nonsens. Po raz chyba trzeci: 4,50 euro 10 lat temu, 4,55 dziś.
    > Przyjmując inflację 3% rocznie, euro powinno przekraczać 6 zł.

    Bo miales swiatowy kryzys plus rozwijajacy sie kraj.

    Myslisz, ze to sie moze tak dlugo utrzymac - u nas ceny rosna, a za
    granicą nie, a kursy stoja?

    Tyle, ze za granica tez bedzie inflacja.

    > Spójrz na wykres dolara... Do stałe górki/dołki i pewien trend. Czy
    > uważasz, że tam gdzie górka to akurat drukują, a dołek to... nie wiem...
    > przerwa na kawę w drukowaniu? ;-)

    No ale masz "pewien trend". Czyli u nas drukowano wiecej niz u nich.
    Choc akurat niby NBP nie drukowal pustego pieniadza wczesniej.

    > Wykres... a zatem graficzny zapis ceny... zależy od wielu czynników i
    > sprowadzenie go do "drukują"... przestali... zaczęli... zwolnili...
    > chyba przyspieszą... jest jednak naiwne.

    Ale jednak teraz i oni drukuja. Wiec bedzie inflacja i za granica.

    A gdzie wieksza ? Oto jest pytanie :-)

    J.