    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Date: Sun, 12 Sep 2021 19:21:16 +0200

    W dniu 2021-09-12 o 18:54, cef pisze:
    > Szukałem naturalnego powiązania, bo dotychczas takie
    > jak opisałem dostrzegałem.

    Gdyby takowe było - łatwo można byłoby na tym zarobić.

    > A ja wpisałem "cena baryłki ropy 2020" i dostałem
    > taki link:
    >
    > https://businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/cen
    a-ropy-20-kwietnia-2020-roku-drastyczny-spadek/bww2b
    5p

    Ale to artykuł z kwietnia '20, czyli minął ponad rok. Trudno nim
    tłumaczyć dzisiejsze ceny na stacjach.

    > dodatkowo we wszystkich serwisach ekonomicznych zwracają uwagę na to,
    > że Orlen nas doi, bo cenę ropy ma mniejszą niż poprzednicy a z ceny nie
    > zszedł.

    Obejrzyj kilka vlogów podróżniczych i przypatrz się cenom benzyny w
    Europie i USA. Zauważysz, że choć Orlenu tam nie ma - ceny wyraźnie są
    wyższe.

    > Dlaczego miało by zdrożeć? Z jakich powodów?

    Przerwane łańcuchy dostaw. Szeroki temat.

    > Tak oszacowałem, ze jednak cena transportu się specjalnie nie zmieniła,
    > a jak cena w zakupie spadła o połowę, to 3 zł będzie w sam raz.
    > A już na pewno 5,4 jest zawyżona.

    Dostrzeż błąd logiczny... "Cena paliwa rośnie", a "cena transportu się
    nie zmienia"?