  • Data: 2021-09-13 18:07:47
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-09-12 o 19:41, cef pisze:

    > Przy kwotach, które wchodzą w grę, to nie mam takiego znaczenia.

    Jeśli sugerujesz, że chodzi o małe kwoty - wówczas sama inflacja nie ma
    znaczenia. Czyli: problem ma ten, kto posiada np. 100.000 zł, bo przy
    obecnej inflacji traci 5400 rocznie. W zasadzie niemal dwie średnie
    krajowe. A przecież 100.000 to naprawdę niedużo.

    Jeśli jednak ktoś ma... powiedzmy... 10.000 to inflacja zjada mu ok. 45
    zł/mc. Dużo mniej niż bilet na tramwaj... też miesięczny. ;-)

    > Zależy od punktu siedzenia. Dla obracających walutą, to zapewne dużo,
    > ale dla mnie to niewiele.

    I dlatego widzisz, iż teza: "kupno waluty chroni przed inflacją" jest
    błędna.

    Pod koniec 2011 roku, czyli 10 lat temu, euro kosztowało 4,50. Dziś
    4,55. Różnica to jakieś +1,11%. Zgodzisz się pewnie, iż inflacja w ciągu
    tych 10 lat była nieco wyższa.