  • Data: 2021-09-12 19:39:07
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-09-12 o 19:21, Szymon pisze:
> [...]

    a-ropy-20-kwietnia-2020-roku-drastyczny-spadek/bww2b
    5p

    > Ale to artykuł z kwietnia '20, czyli minął ponad rok. Trudno nim
    > tłumaczyć dzisiejsze ceny na stacjach.

    Odniosłem wrażenie, że opisana tam cena spadła w stosunku do 2019
    i nie zapowiadają wzrostu w następnych latach.
    Ale faktycznie nie sprawdzałęm aktualnej ceny, która jest wyższa.

    > Obejrzyj kilka vlogów podróżniczych i przypatrz się cenom benzyny w
    > Europie i USA. Zauważysz, że choć Orlenu tam nie ma - ceny
    > wyraźnie są wyższe.

    Wyraźnie czy w ramach inflacji?

    >>> Niekoniecznie. Przyjrzałbym się kosztom transportu w kontekście

    > Przerwane łańcuchy dostaw. Szeroki temat.

    > Dostrzeż błąd logiczny... "Cena paliwa rośnie", a "cena transportu
    > się nie zmienia"?

    Bład logiczny (bez sprawdzania) widziałbym we wpływie ceny
    transportu na finalną cenę ropy. Nie wiem jaki to rząd ceny,
    ale nie szacowałbym, że zmiana kosztów transportu o 20% nawet
    spowoduje takiż wzrost cen paliwa.