  • Data: 2021-09-12 18:07:34
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-09-12 o 17:21, cef pisze:
    > Nie chodzi o dokładne przewidywanie, tylko
    > jakieś powiązanie czy wpływ inflacji na kurs.

    Im szybciej uświadomisz sobie, iż nie jesteś w stanie przewidzieć
    kierunku kursu, tym łatwiej będzie Ci ew. zarabiać na inwestowaniu w waluty.

    > I nie rozumiem nadal tego: inflację mamy raczej większą niż
    > w Eurolandzie a złotówka stoi mocno.

    Powtórzę: inflacja jest jednym z WIELU czynników mających wpływ na kurs.
    Niektóre się znoszą, niektóre przeważają.

    > Tu akurat chodziło o inflację.
    > Cena tych wymienionych czynników to jest w PL bez związku, bo ropa na
    > świecie jest teraz tańsza ok 50% (w dolarach licząc) niż była rok temu a
    > cena u nas jest 20% większa.

    Sprawdziłem na stooq. WTI rok temu we wrześniu była po 37$. Dziś po 69$.

    Stooq wylicza zmianę w ostatnich 52 tygodniach na blisko 87%.

    https://stooq.pl/q/?s=cl.f

    > Bo jest okazja wydoić suwerena, to się doi.

    Niekoniecznie. Przyjrzałbym się kosztom transportu w kontekście pandemii.

    > Gdyby cena paliwa nosiła jakieś cechy rynkowości, to paliwo było by
    > teraz po 3zł góra.

    A jak to wyliczyłeś?