  • Data: 2021-09-12 18:54:06
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-09-12 o 18:07, Szymon pisze:

    > Im szybciej uświadomisz sobie, iż nie jesteś w stanie przewidzieć
    > kierunku kursu, tym łatwiej będzie Ci ew. zarabiać na inwestowaniu w
    > waluty.

    Zupełnie nie jestem zainteresowany inwestowaniem.
    Szukałem naturalnego powiązania, bo dotychczas takie
    jak opisałem dostrzegałem.

    > Powtórzę: inflacja jest jednym z WIELU czynników mających wpływ na kurs.
    > Niektóre się znoszą, niektóre przeważają.

    > Sprawdziłem na stooq. WTI rok temu we wrześniu była po 37$. Dziś po 69$.
    >
    > Stooq wylicza zmianę w ostatnich 52 tygodniach na blisko 87%.
    >
    > https://stooq.pl/q/?s=cl.f

    A ja wpisałem "cena baryłki ropy 2020" i dostałem
    taki link:

    https://businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/cen
    a-ropy-20-kwietnia-2020-roku-drastyczny-spadek/bww2b
    5p

    dodatkowo we wszystkich serwisach ekonomicznych zwracają uwagę na to,
    że Orlen nas doi, bo cenę ropy ma mniejszą niż poprzednicy a z ceny nie
    zszedł.

    > Niekoniecznie. Przyjrzałbym się kosztom transportu w kontekście pandemii.

    Dlaczego miało by zdrożeć? Z jakich powodów?

    > A jak to wyliczyłeś?

    Tak oszacowałem, ze jednak cena transportu się specjalnie nie zmieniła,
    a jak cena w zakupie spadła o połowę, to 3 zł będzie w sam raz.
    A już na pewno 5,4 jest zawyżona.