    From: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sanchez Profile...
    Date: Wed, 23 Jan 2002 10:57:51 +0000

    On Tue, 22 Jan 2002 23:40:02 +0100, pitr <n...@n...pbk.pl> wrote:

    > za duzo na co?

    Na zrobienie sobie instalacji w domu.

    > czy myslisz ze nowe produkty od tak sa wzucane na system produkcyjny i
    > potem wszyscy trzymaja kciuki zeby dzialalo?
    > albo ze ludzie sa szkoleni na rzeczywistych bazach klientow?
    > przecierz to byloby czyste szalenstwo

    Człowieku, zobacz od czego zaczęła się dyskusja. Ktoś zapytał o wersję
    "demo" Profile'a, żeby się go nauczyć. Nie wiem jak Ty, ale ja odniosłem
    wrażenie, że chodzi mu o taką wersję do odpalenia w domu.

    Co do nowych produktów i developmentu to wyobraz sobie, ze mam niejakie
    pojecie jak to wyglada...nawet bardzo niejakie. Ale to, o czym mówisz to
    _środowiska_testowe_ (i szkoleniowe) w banku, a nie w domu. Nigdy nie
    twierdziłem, że Profile'a się nie testuje, a jedynie to, że nie ma wersji
    demo, bo "architektura systemu" jest zbytnio skomplikowana i zawiera za dużo
    elementów, by dało się taką wersję _w_prosty_ sposób zrobić (owszem, Sanchez
    mógłby zrobić takie demo, z symulacją bazy MUMPSowej choćby zarzeźbioną w
    Oracle'u...tylko po co i kto za to zapłaci. Jeśli szkolić potrzebuje bank,
    który kupił system, to bez problemu robi on sobie środowisko szkoleniowe,
    wrzuca skonfigurowane produkty, bez (jak słusznie zauważyłeś) danych o
    rachunkach i klientach, które potem po prostu zakładają sobie szkoleni
    ludzie).

    Axe