  • Data: 2002-01-23 14:50:53
    Temat: Re: Sanchez Profile...
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemyslaw 'Morp][ik' Berlinski wrote:

    > Witam,
    >
    > Chcialbym sie dowiedziec, czy istnieje cos takiego jak wersja demo
    > lub tez wersja szkoleniowa dzialajaca off-line systemu Profile firmy
    > Sanchez? Chodzi o aplikacje o minimalnej funkcjonalnosci a zarazem
    > taka, na ktorej mozna w latwy sposob pocwiczyc podstawowe operacje i
    > przyswoic sobie GUI.

    I tak i nie i się nie da.

    1) Firma Sanchez wersji demo nie udostępnia. Wręcz przeciwnie,
    Sanchez robi duże pieniądze na szkoleniach (kosztujących słono).

    2) Podobno istnieje wersja Profile na Windows ale nigdy jej nie
    widziałem. W polskich bankach chyba standardową platformą jest VMS.

    3) Wdrozenia Profile mają to do siebie, że ... są różne. To nie jest
    aplikacja, którą instalujesz, puszczasz i masz. Znacząca część
    interfejsów faktycznie w bankach używanych powstaje w trakcie
    wdrożenia (czy to przez adaptację formatek które w Profile są, czy to
    przez pisanie nowych). To samo dotyczy struktur bazodanowych, które
    są na różne sposoby rozszerzane etc.

    4) Firma Sanchez udostępniła sam język MUMPS wraz z bazą danych,
    bodajże wręcz jako projekt open-source, można tego poszukać i
    się uczyć, co da przygotowanie do pracy najniższego poziomu.

    PS Moim zdaniem MUMPS jest obrzydliwy ;-)