  • Data: 2002-01-23 16:50:15
    Temat: Re: Sanchez Profile...
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 23 Jan 2002 15:50:53 +0100, Marcin Kasperski
    <M...@a...waw.pl> wrote:

    > 1) Firma Sanchez wersji demo nie udostępnia. Wręcz przeciwnie,
    > Sanchez robi duże pieniądze na szkoleniach (kosztujących słono).

    Owszem, ale za to obiad jest w cenie ;-)

    > 2) Podobno istnieje wersja Profile na Windows ale nigdy jej nie
    > widziałem. W polskich bankach chyba standardową platformą jest VMS.

    www.sanchez.com i wejdź w menu "Profile for Windows" :), zresztą jak już
    napisano wersja PfW jest używana nawet w polskich bankach: w PBK i
    KredynBanku.

    > 3) Wdrozenia Profile mają to do siebie, że ... są różne. To nie jest
    > aplikacja, którą instalujesz, puszczasz i masz. Znacząca część
    > interfejsów faktycznie w bankach używanych powstaje w trakcie
    > wdrożenia (czy to przez adaptację formatek które w Profile są, czy to
    > przez pisanie nowych). To samo dotyczy struktur bazodanowych, które
    > są na różne sposoby rozszerzane etc.

    To się robi przed wdrożeniem, w trakcie jest za późno...

    > 4) Firma Sanchez udostępniła sam język MUMPS wraz z bazą danych,
    > bodajże wręcz jako projekt open-source, można tego poszukać i
    > się uczyć, co da przygotowanie do pracy najniższego poziomu.

    Zwykłemu użytkownikowi nie jest to do niczego potrzebne, właściwie tylko
    programistom w Centrali banku, czy zespole "ddevelopmentu", o ile bank
    customizuje system "własnymi siłami", lub programistom w firmach, które
    współpracują z Sanchezem przy wdrożeniach Profile'a.

    > PS Moim zdaniem MUMPS jest obrzydliwy ;-)

    Jest :)

    Axe