  • Data: 2019-08-12 18:04:00
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 5d512a67$0$17342$6...@n...neostrada.pl

    > trzeba 1000+ ?

    Co najmniej.

    > Czy taki idiotyczny ... wiele krajow taki ma.
    I mam i miało -- choćby sławny program ,,Źródło życia''
    niemieckiej produkcji:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lebensborn

    i podobne produkty stalinowskie...

    -=-

    Dlaczego potwory (mordujące masy ludzi) lubią dzieci?
    Właśnie dlatego lubią dzieci, że muszą (; czymś ;)
    wypełnić luki powstałe po wymordowaniu ludzkich mas...

    Dziecko jest naiwne -- łatwiej nim sterować niż dorosłym.
    Nadto człowiek młody jest silny, więc chętny do pracy czy poświęceń.
    Wreszcie -- człek stary więcej zużywa forsy (czymkolwiek ona tu jest)
    na swe leczenie niż młodzian...

    -=-

    > Bykowe wprowadzic, czy mieszkanie+ ?

    Bykowe już było w Polsce? -- za komuny...
    Mieszkanie+ było chyba sztandarowym elementem PRLi...
    Raczej ;) budowanie pozakomunistyczne nawet za Gierka nie było możliwe?
    (pierwszeństwo w dostępie do czegokolwiek (wanny czy sedesu chociażby)
    miały przedsiębiorstwa państwowe itp. -- choćby spółdzielnie mieszkaniowe)
    Nawet za Jaruzela -- ktoś nie pamięta <<kredytu dla młodych małżeństw>>?

    IMO jak okiem sięgnąć komuniści stawiali ludzi zdolnych do rozrodu
    w pozycji uprzywilejowanej względem innych ludzi.

    Nie matura, lecz chęć szczera uczyni z ciebie
    oficera/bohatera, o ile możesz rodzić lub płodzić...

    Polski przyrost naturalny wyzerował ~w tym czasie, gdy upadła PRLa.

    > No i to nie tylko kwestia emerytur, co np takze mozliwosci rozwoju przemyslu

    IMO przemysł od dziesięcioleci potrzebuje mądrych/wykształconych_ludzi,
    nie zaś mas_ludzkich/rąk_do_pracy -- choćby z uwagi na automagizację
    i miniaturyzację. Czy do produkcji elektroniki (CPU, RAM itp.) są
    potrzebne miliony rąk ludzi niezbyt mądrych, czy znacznie mniejsze
    liczby ludzi kreatywnych i mądrych?...

    IMO niebawem ludzkie ręce będą potrzebne głównie do drobnych prac domowych
    (sprzątanie, doglądanie ogrodu, ochrona/dozór) a i to poletko kurczy się
    za sprawą automagii...

    - śliczny trawnik przytnie automagiczny robot podobny do automagicznego odkurzacza
    - ww. odkurzacz nie tylko pozbiera brud z podłogi, ale naładuje się automagicznie
    i takoż pozbędzie się tego, co zebrał
    - praczki chyba od dawna nie są potrzebne, chyba że do obsługi żelazka i pralki
    - ochroniarze wspierani są (przez co są wypierani) przez tanie (lecz skuteczne)
    systemy kamer i łączności oraz czujniki ruchu
    - nawet kierowca wkrótce stanie się niezbyt potrzebny (już dziś samochód nieźle
    radzi sobie z parkowaniem)

    Siak czy tak -- ludzie wkraczają w świat wymarzony przeze mnie przed kilkudziesięciu
    laty...

    Co prawda nadal na budowach są zatrudniane masy ludzkie, ale tu także widać zmiany,
    choćby za sprawą ,,drukarek 3D'' budujących domy czy podobnej automagizacji...

    Można śmiać się z Gierka i jego ,,fabryk domów'', ale wielka płyta i zwiększyła
    przyrost ;) mieszkaniowy przed laty, i nieźle ma się do dzisiaj...

    --