  • Data: 2016-01-12 13:32:05
    Temat: Re: Po co brać kredyt jak się ma środki....?
    Od: Szymon <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-01-12 o 11:51, Marek pisze:
    > Tak nawiązując do tego:
    > http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/oswiadczenie-majatkowe
    -mateusza-morawieckiego,609822.html

    > Ma 3mln a bierze jeszcze kredyt na 1mln.
    > Wielokrotnie się nad tym zastanawiałem, jakie są przekonujące korzyści
    > kredytowania się gdy ma się wystarczające nie pracujące w obrocie
    > środki? Argumenty banków w tej kwesti mnie nie przekonują.
    > Przecież to prosta matematyka - finansując przez kredyt zawsze wyjdzie
    > drożej.

    Jako prezes jednego z największych banków mógł mieć dostęp do ważnych
    informacji. Być może pamiętasz, iż jakoś w grudniu 2014 banki
    przeprowadzały stres testy na wypadek zmian kursów walutowych, a 15
    stycznia SNB uwolnił kurs franka do euro. Pewnie przypadek... Teraz
    sobie wyobraź, że masz informację tego typu choćby dzień wcześniej.
    Bierzesz te swoje 3 mln i kupujesz 860 tys. franków (3,50zł/frank).
    Potem bierzesz kredyt na 1 mln i dokupujesz jeszcze 280 tys. Masz razem
    1.140 tys. franków, które sprzedajesz po 4,50zł 15 stycznia. Właśnie
    zarobiłeś ponad milion złotych. Oczywiście taki prezes dziś ma milion
    kredytu - nie wiadomo ile miał rok temu. Aby sytuacja nie była oczywista
    mógł komuś przekazać darowiznę itd. Krótko mówiąc - kreatywna
    księgowość. Niemniej to przykład, gdzie nawet mafijny procent od kredytu
    bardzo by się opłacał.

    Niedawno ukazała się informacja, iż listopadowe oraz grudniowe
    wzmocnienie PLN to efekt działania BGK i sprzedaży rezerw. No i znowu...
    Wiedząc o interwencji możesz duuużo zarobić, a wiedząc kiedy się
    skończy... znowu duuużo zarobić.

    BTW: na foreksie zastosowanie dźwigni chociażby 1:10 zrobi Ci z tego
    miliona dziesięć ;-)

    --
    Pozdrawiam