  • Data: 2016-01-12 13:15:22
    Temat: Re: Po co brać kredyt jak się ma środki....?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    >Tak nawiązując do tego:
    > http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/oswiadczenie-majatkowe
    -mateusza-morawieckiego,609822.html

    >Ma 3mln a bierze jeszcze kredyt na 1mln.
    >Wielokrotnie się nad tym zastanawiałem, jakie są przekonujące
    >korzyści kredytowania się gdy ma się wystarczające nie pracujące w
    >obrocie środki? Argumenty banków w tej kwesti mnie nie przekonują.
    >Przecież to prosta matematyka - finansując przez kredyt zawsze
    >wyjdzie drożej.

    Po pierwsze - kredyt mogl zaciagnac w czasach, gdy jeszcze nie mial 3
    mln.
    A znasz te banki - za splate przed terminem kara :-)
    Co prawda prezesem jest od 2007r, to juz chyba mial gotowke - ale moze
    to byc np jakas konsolidacja.

    Po drugie - zwolnia cie z pracy, i za co bedziesz jezdzil na golfa ?
    A tak to oszczednosci masz np milion, kredytu tez milion, ale kosztuje
    cie 10 tys miesiecznie, to mozesz sobie roboty szukac i 5 lat i
    marudzic.

    Po trzecie - matematyka wcale nie jest taka prosta.
    Bierzesz kredyt, a wolnymi srodkami grasz na gieldzie. Kredyt cie
    kosztuje powiedzmy 5%, a na gieldzie zarabiasz 10%.
    Albo w ogole bierzesz kredyt pod zakup akcji - sie uda - bedziesz
    bogaty, sie nie uda - bedziesz biedny :-)
    Ale kto nie ryzykuje, ten bogaty nie jest :-)

    Mogl tez np w 2013 roku miec dobrze ulokowane fundusze, wiec wzial
    kredyt, potem sytuacja sie zmienila, wiec trzyma na lokacie :-)

    A tak dawno temu mialem w reku dwie ulotki jednego banku.
    W jednym reklamowali lokate na 3 miesiace, w drugiej kredyt na 3
    miesiace.
    Stopy procentowe byly ogolnie wtedy wysokie, ale ... 3 raty kredytu
    kosztowaly w sumie mniej niz wyplata z tej lokaty.
    Zgadnij jak to mozliwe ...

    J.