  • Data: 2023-03-20 11:23:48
    Temat: Re: Platnosc karta, Adres: DMS
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 19 marca 2023 o 23:19:27 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > Jeśli terminal nie jest podpięty pod kasę, to sprzedawca może się po
    > prostu pomylić. Inaczej sobie tego nie wyobrażam. No chyba, że są takie
    > akcje, jak w AUCHAN, gdzie jak nie popatrzysz na terminal i
    > zatwierdzisz, to Ci potrąci kilka złotych w ramach jakiejś akcji
    > charytatywnej. U nas usieli bramkę na kasie samoobsługowej zrobić
    > otwieraną paragonem, bo ludzie masowo przykładali kartę / telefon i
    > wychodzili, a to nie pobierało pieniędzy i nie rozliczało się, bo
    > czekało na decyzję, czy chcesz dać datek, czy nie. Łatwo było przeoczyć.
> [...]

    A, to ten aszą, gdzie nie ma wag przy kasach?
    No to se nagrabili.
    To może w lidlu też nie ma, bo tam też bramki na paragon, ale nie testowałem.
    W biedronku ktoś coś pomyślał i poprawił i te wagi od dawna już nie przeszkadzają
    (ale np. ostatnio pierwszy raz zatrzymał mnie ochroniarz i mówi, że nie wyjąłem
    wszystkiego z torby - miał rację, ale to było z rossamana i chlebak z piekarni,
    obejrzał i grzecznie przeprosił), ale na początku były utrudnieniem.
    W kerfurze zaś jeden z kupowanych rodzajów wody w komputerze zapisany jest jako
    "nieważki",
    no to jej na wagę nie wkładam, i dobrze, bo 3 zgrzewki to już tam ciasno jest
    (zrobili też jedną kasę samoobsługową dla dużych zakupów - nie ma wagi, po jednej
    stronie stawiasz
    swój wózek, po drugiej stoi już drugi i tak sobie przekładasz z jednego do drugiego).
    W leklerku też ostatnio trafiłem na "nieważki" produkt, ale tutaj pomagają zaraz
    czujne panie ;>