    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5d5400d7$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <qj0vtf$1nb5$1@gioia.aioe.org>
    <5d541ba5$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    <qj1h1u$6bp$1@gioia.aioe.org>
    <5d5a9741$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <qje5ok$198m$1@gioia.aioe.org>
    <5d5a9d07$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5d5bc4f8$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <qjgirr$1r4g$1@gioia.aioe.org>
    <5d5bd4a5$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <qjgork$m5b$1@gioia.aioe.org>
    <5d5bec28$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <qjgrur$144g$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Date: Tue, 20 Aug 2019 15:40:23 +0200

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-08-20 o 14:46, J.F. pisze:

    >Tam też było tak, że do wpisania trzeba było podać hasło+wskazanie
    >tokena.

    Ale to nie to samo co token z klawiaturka, ktorego zlodziej nie
    odblokuje.

    >Mam wrażenie, iż jeszcze długo będą opcje alternatywne wobec
    >aplikacji.

    Byc moze, ale widac, ze pomysl im sie podoba, a przeciez "kazdy ma
    smartfona".

    >Czyli zakładasz, że klient będzie kilkanaście/kilkadziesiąt razy
    >korzystał z fałszywki, bo haker "zbiera" informację, aby mieć pełne
    >hasło przy maskowanym?

    Tak.

    >Tak, jest stałe. Potrzeba raczej kilkudziesięciu prób.

    IMO mniej - zakladajac ze haslo ma np 10 znakow, z ktorych naraz
    podajesz 4 czy 5.

    A jesli bank nie spyta o ten dziesiaty znak przez kilka logowan ... to
    moze do przelewu tez wystarczy 9 znanych.

    >W tym czasie fałszywka ma się zachowywać jak prawdziwa? Tzn.
    >realizować przelewy itd., aby klient nie zorientował się, że np. nie
    >dochodzą i coś jest nie tak?

    tak, jakies proxy uwazam za sensowne ... i chyba nawet mialy miejsce w
    rzeczywistosci, bo jakby omineli hasla jednorazowe z listy ?
    ale nawet jesli nie - tak trudno zasugerowac, ze cos jest zle ?
    wysypac przegladarke, zamknac okno, napisac "serwer przeciazony,
    sprobuj za kilka minut", czy "haslo nieprawidlowe - wprowadz jeszcze
    raz" - i przekierowac na oryginalna strone.

    >Masz rację. Wymagane byłoby pewne opóźnienie, ale z punktu widzenia
    >klienta może być niezauważalne.

    Jak bedzie realizowal komputer - to niezauwazalnie male.

    >To mało prawdopodobne.

    1:1000. Tysiac prob i trafiles. Robiac dwie dziennie - efekt w ciagu
    niecalych dwoch lat.
    Ale majac namierzonych 10 frajerow - juz co dwa miesiace.

    Pytanie tylko czy bank wczesniej nie zareaguje, bo zlicza te nieudane
    proby ... albo podejrzany mu sie wyda adres IP ktory tak czesto sie
    myli ..

    J.