  • Data: 2019-08-20 15:17:39
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-20 o 14:46, J.F. pisze:
    > Ale ja wspominam Lukasa i jego tokeny RSA bez klawiaturki, wiec bez
    > zabezpieczenia.

    Tam też było tak, że do wpisania trzeba było podać hasło+wskazanie tokena.

    > Kolejna sprawa, ze banki jak widac chca odejsc od SMS i autoryzacja
    > bedzie w aplikacji.
    > I tam sie juz haslo moze pojawic.

    Mam wrażenie, iż jeszcze długo będą opcje alternatywne wobec aplikacji.

    > Zaden problem - raz oszukales komputer usera, to pewnie jeszcze pare
    > razy oszukasz.

    Czyli zakładasz, że klient będzie kilkanaście/kilkadziesiąt razy
    korzystał z fałszywki, bo haker "zbiera" informację, aby mieć pełne
    hasło przy maskowanym?

    > Ale haslo jest stale ? To po paru probach ustali pelne haslo.

    Tak, jest stałe. Potrzeba raczej kilkudziesięciu prób. W tym czasie
    fałszywka ma się zachowywać jak prawdziwa? Tzn. realizować przelewy
    itd., aby klient nie zorientował się, że np. nie dochodzą i coś jest nie
    tak?

    > IMO nie, bo przeciez moze rownolegle laczyc do do banku i wymagac
    > dokladnie tego samego co bank.

    Masz rację. Wymagane byłoby pewne opóźnienie, ale z punktu widzenia
    klienta może być niezauważalne.

    > W dodatku 3 cyfry z tokena to zaczyna byc juz niebezpiecznie malo -
    > mozna probowac w ciemno, a noz sie trafi ..

    To mało prawdopodobne.