  • Data: 2019-08-20 16:12:21
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-20 o 15:40, J.F. pisze:

    > Byc moze, ale widac, ze pomysl im sie podoba, a przeciez "kazdy ma
    > smartfona".

    Tak, masz rację. Jednocześnie Alior na swoich stronach podaje:
    "Urządzenie z którego korzystasz do obsługi aplikacji Google Pay
    (wczesniej Android Pay) musi być skutecznie zabezpieczone przed
    zagrożeniami poprzez zainstalowanie aktualnego oprogramowania
    antywirusowego renomowanego producenta."

    Ciekawe czy ten wymóg może potem skutkować jakimiś problemami dla
    klienta (np. z odrzuceniem reklamacji).
    I dalej:

    "Pamiętaj, że Twoje urządzenie mobilne to klucz do Twoich finansów! Jego
    utrata lub przejęcie przez przestępców może skutkować przejęciem konta
    bankowego, a w rezultacie utratą środków pieniężnych."

    Myślę, że część klientów woli mieć do dyspozycji klawiaturę obsługując
    system transakcyjny. Jeszcze innych przekona większy ekran monitora.
    Stąd smartfonowe aplikacje będą mieć raczej ograniczony zasięg. No -
    może do autoryzacji (wzorem tokenuGSM w EB).

    Swoją drogą do obsługi foreksu często są dostępne aplikacje mobilne i na
    komputery. Banki rozwijają te pierwsze, ale niekoniecznie drugie. Pewnie
    mają swoje powody, ale być może aplikacja komputerowa dałaby większy
    poziom bezpieczeństwa niż przez przeglądarkę.