eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPSD2 mBank i pewnie nie tylko... › Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.213.192.88.68!
    not-for-mail
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Date: Wed, 7 Aug 2019 13:50:40 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <qieduc$r63$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    References: <5d3ef4e4$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <1i0qecnezy9fs$.11c22ha63epml$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <1imnhcquzcrbm$.1h35x2abrxg2e.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <5d4801c3$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <qibacj$9q8$1@news.vectranet.pl>
    <s...@p...org>
    <qibfmd$bvl$1@news.vectranet.pl>
    <s...@p...org>
    <qibrvo$fk3$1@news.vectranet.pl>
    <s...@p...org>
    <qiccod$kgj$1@news.vectranet.pl>
    <qiea7n$pec$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5d4ab882$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213.192.88.68
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 7 Aug 2019 11:50:36 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="PiotrGalka";
    posting-host="213.192.88.68"; logging-data="27843";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.8.0
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <5d4ab882$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:644763
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-08-07 o 13:37, J.F. pisze:

    >> Nie widzę żadnego powodu, aby banki traktować w jakiś specjalnie
    >> łagodniejszy sposób od innych firm. Jeśli założymy, że to problem
    >> użytkownika jeśli zrobi sobie krzywdę gdy nie dochowa należytej
    >> staranności to od razu można zmniejszyć wymagania bezpieczeństwa np.
    >
    > Taaa ... tylko niech bank napisze, co to znaczy "nalezyta starannosc" -
    > dokladnie :-)
    >
    >> sprzętu elektrycznego. Każdy sprzęt przewidziany do zasilania z
    >> gniazdka z bolcem uziemiającym może być śmiertelnie niebezpieczny gdy
    >> użytkownik podłączy go do gniazdka bez bolca. Kopnęło go - no cóż -
    >> był zobowiązany dochować należytej staranności a nie dochował - jego
    >> wina.
    >
    > Hm,
    > -chyba nadal sprzet kopac nie powinien ... i to producent bedzie mial
    > klopoty

    Przeoczyłeś, że ja piszę o sytuacji po przyjęciu założenia że:
    "to problem użytkownika jeśli zrobi sobie krzywdę gdy nie dochowa
    należytej staranności to od razu
    _można_zmniejszyć_wymagania_bezpieczeństwa_ np. sprzętu elektrycznego."
    a nie rzeczywistości.

    >> Tak samo bank, jako producent aplikacji, powinien odpowiadać za dające
    >> się przewidzieć błędy użytkownika. Na moje wyczucie użytkownicy
    >> aplikacji na telefonach popełniają więcej błędów dotyczących
    >> bezpieczeństwa niż użytkownicy komputerów. Np. nie słyszałem aby
    >> użytkownik komputera nie korzystał z drugiego kanału dla otrzymania
    >> hasła SMS potwierdzającego operację,
    >
    > No ba - komputery zasadniczo nie odbieraja SMS.
    >

    Ale fakt jest faktem :)
    P.G.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1