  • Data: 2018-05-15 18:06:52
    Temat: Re: PKO wysyla płyty CD
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 5/14/2018 10:58 PM, J.F. wrote:
    > W 1980 to malo ktory zaklad mial komputer.

    Ale produkowalismy, więc dlaczego?

    https://www.youtube.com/watch?v=cYvfyQGbzF8
    https://www.youtube.com/watch?v=hjF17mLQGQc

    > A potem nalozyli na nas COCOM i skad te komputery brac ?

    Produkować. Może i mierne, ale własne.

    > Nawet krajowej produkcji wymagaja wsadu dewizowego.

    Ale dewizy już COCOM nie podlegały.

    > A nawet gdyby ... zaklad zamkneli, dyski ocalaly ... ale je teraz
    > odczytac, jesli w formacie Riada czy Odry ?

    Odczytaliśmy niedawno MERA 400. Formaty sa albo udokumentowane, albo w
    zasiegu kogokolwiek uzbrojonego w arduino.

    > Albo dyskietek 8 cali czy tasiemek magnetycznych.

    Kilka stacji działa, ZUS mógłby zasponsorować.

    > A bledy jak sie trafia, to co zrobic ?

    Fakt, prezerwatywa tez nie chroni w 100% więc po co stosować ;)

    > No o tym od poczatku pisze - panstwowy depozyt.
    > Tylko panstwo nie chce :-)

    Bo Panstwo to ostatnio historyczno-prawnicze tępactwo. Co zrobic, taki
    naród.

    > dostales na aktualnym nosniku - chcesz cyfrowe archiwum - zrob se sam :-)

    Na historycznym nosniku. Aktualne to DVD i to już lekkie przegięcie bo
    leżą w koszu w MM za 5zł.

    > Mimo wszystko dziwne - standardowo robi sie komplet, to sie jednak
    > trzeba postarac, zeby taki ograniczony zrobic ...

    Czytalem gdzies że aby odczytać CD laserem bluray trzeba wydać 50 centów
    więcej bo wymaga to modulowania szerokością wiązki czy coś takiego.

    > Ale wiesz ... "z opinia bieglego strony moga polemizowac.
    > A jak maja polemizowac z opinia sedziego? "

    Normalnie. Apelacją. Problem w tym że w każdej hermetycznej organizacji
    im wyżej tym więcej imbecyli.