eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiObligacje skarbowe i oprocentowanie › Re: Obligacje skarbowe i oprocentowanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.nat.piap.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Obligacje skarbowe i oprocentowanie
    Date: Sun, 21 May 2023 12:58:31 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <u3iqr9$1405v$1@dont-email.me> <u3v6hc$tun7$2@news.icm.edu.pl>
    <u3vbh8$4a3$1$cef@news.chmurka.net> <u3vh55$tun7$5@news.icm.edu.pl>
    <u3voc6$b0h$3$cef@news.chmurka.net> <u473p1$1cdtf$3@news.icm.edu.pl>
    <u478vf$65m$1$cef@news.chmurka.net> <u47b15$1cdtf$4@news.icm.edu.pl>
    <t1ie8y3bj4lw$.1huw6yqm8elp5$.dlg@40tude.net>
    <u4803l$1cdtf$5@news.icm.edu.pl>
    <nycjrgt5ps6t$.4qzn2o6t7uer$.dlg@40tude.net>
    <u4anuv$1cdtf$6@news.icm.edu.pl> <u4aq63$9qs$1$cef@news.chmurka.net>
    <u4ar6s$1cdtf$7@news.icm.edu.pl> <u4bd4r$m93$1$cef@news.chmurka.net>
    <u4chjj$1lefj$2@news.icm.edu.pl> <u4cj3j$g93$2$cef@news.chmurka.net>
    <u4cjcq$1lefj$3@news.icm.edu.pl> <u4ck1p$flj$1$cef@news.chmurka.net>
    <u4cld3$1lefj$4@news.icm.edu.pl> <u4cnkr$g93$3$cef@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="nat.piap.pl:195.187.100.13";
    logging-data="1772437"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    Cancel-Lock: sha1:mPXaQbPd89B/dy5oVSlj3+oSxWs=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:667812
    [ ukryj nagłówki ]

    cef <c...@i...pl> writes:

    > No i ja właśnie to rozumiem, że w kwestii skali za tą niską ceną
    > idzie też jakość, dlatego sam unikam produktów pakowanych
    > specjalnie dla danej sieci marketów, bo z reguły cena tak uzyskana
    > jest kosztem czegoś.

    Tu jest różnie:
    - Biedronka jest generalnie nieco tańsza (w przypadku tych samych
    produktów) - ze względu na obroty, warunki sprzedaży, możliwości
    "negocjacji" z dostawcami itd.
    - produkty "dla B" mogą być po prostu najtańszymi dostępnymi na rynku.
    - (raczej mniejsi) producenci mogą zmniejszyć koszty produkcji (kosztem
    jakości oczywiście), ponieważ odpowiedzialność spoczywa na sklepie,
    nie na ich marce (np. nieznanej lub nieeksponowanej).
    - w promocjach biorą udział także "normalne" produkty.
    - asortyment produktów w B jest mniejszy, większa szansa że się sprzeda
    itd. Wiele (droższych) produktów nie jest w ogóle sprzedawanych poza
    promocją (finansowaną przez producenta).

    Przyznaję, że nie jest to moja osobista analiza, ale źródło jest
    wiarygodne.

    Np. przykładem może być papier toaletowy - sprzedawano (znacznie tańszy)
    papier nieznanej chyba poza B marki, o takiej samej deklarowanej liczbie
    "listków", ale o znacznie mniejszej szerokości i długości w porównaniu
    do innego papieru (rolki także na pierwszy rzut oka dużo mniejsze).

    Z drugiej strony, sprzedawano także papier znanej marki, w normalnych
    opakowaniach itd. Z tym, że tu różnica w cenie (w porównaniu do
    pobliskiego K&M) była niewielka lub nawet żadna.

    Jakby to powiedzieć, cudów (tego typu przynajmniej) nie ma.
    Z drugiej strony, każdy sobie coś może (w tym lub w innym sklepie)
    wybrać.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1