eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiLukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty › Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
  • Data: 2003-05-19 20:14:48
    Temat: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Krzysztof Halasa wrote:
    || "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:
    ||
    ||| Jednakże kasjer otrzymujący dyspozycję na druku standardowym,
    ||| powinien potraktować ją jako dyspozycję pisemną równoznaczną z
    ||| ustną, ponieważ wszystkie wymagane dane na druku się znajdują.
    ||| Następnie powinien zaksięgować uznanie w systemie, a potem wydać
    ||| potwierdzenie klientowi na kopii jego zlecenia. Natomiast swoją
    ||| kopię potwierdzenia dla klienta powinien zniszczyć.
    ||
    || O, czemu ma ja niszczyc? Normalnie tego nie sie nie robi, chocby na
    || wypadek reklamacji - w koncu co za problem podrobic kwit, jesli bank
    || nie moze go z niczym porownac (a tylko ze swoim zapisem komputerowym,
    || ktory moze byc bledny)?

    Nie zrozumiałeś mnie poprzednio, albo ja Ciebie teraz :) Uściślam zatem
    jeszcze bardziej:
    Kasjerowi druk operacji kasowej drukuje się w dwóch egzemplarzach.
    Normalnie klient dostaje oryginał ze stemplem, a kasjer zatrzymuje
    kopię. W sytuacji opisanej poprzednio druki są cztery - dodatkowo
    oryginał i kopia zlecenia klienta
    Ze względu na to, że:
    klient złożył już swój podpis na wypełnionym przez siebie druku,
    może mieć powody ku temu że składa zlecenie pisemnie a nie ustnie,
    należy dać klientowi potwierdzenie na kopii jego zlecenia (zielona
    kopia) zgodnie ze standardem druku..
    Klient nie może dostać dwóch kwitków na jedno zlecenie, ponieważ każde z
    nich osobno stanowi dowód na dokonanie wpłaty. Zatem egzemplarz
    potwierdzenia dla klienta kasjer powinien zniszczyć, a zachować swoją
    kopię kasową tak jak standardowo.
    Zaś oryginał zlecenia klienta należy spiąć ze swoim drukiem kasowym,
    ewentualnie dopisać numer referencyjny lub godzinę operacji i precz z
    tym do archiwum. Jeśli ktoś tam kiedyś zajrzy, to znajdzie wszystko co
    trzeba.

    Uff :)

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl
    gg: 2539349

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1