  • Data: 2003-05-25 21:47:40
    Temat: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:

    > To jest niebezpieczne. Wystarczy wyobrazić sobie, że klient dokonuje
    > rozliczeń z kontrahentem w równych ratach. Wówczas kwit który nie
    > identyfikuje operacji co do "sztuki" może posłużyć do oszustwa.
    > Mniejsza o to że winę poniesie nierzetelny klient; bank nie powinien mu
    > tego ułatwiać.

    Bank mu niczego nie ulatwia. Nie widze najmniejszego problemu
    w wydrukowaniu jakiegokolwiek potwierdzenia na mojej drukarce.
    Jesli ktos na potwierdzeniach drugiej strony opiera cokolwiek,
    to moze spodziewac sie, ze zostanie ofiara oszustwa.

    > O to właśnie chodzi. Kwit ma _jednoznacznie_identyfikować_ operację.

    Alez identyfikuje. Zaplata wykonana przeze mnie, dla Y, dnia Y
    na kwote jeszcze jakas i z konkretnym tytulem. No wiesz, zwykle nie
    robie jednego dnia 2 identycznych przelewow.

    A numer referencyjny? Co to jest dla klienta "numer referencyjny"?
    To jest dokladnie nic. Nawet nie mozna go podac drugiej stronie, by
    ta uzyla go w swoim banku (obojetnie do czego).
    A jesli dane przelewow beda inne, a numery referencyjne beda identyczne?
    Czym rozni sie ta sytuacja od takiej, gdzie wszystko jest identyczne?
    Oczywiscie, roznica jest zasadnicza - ale nijak nie wynika z numeru.

    Tak czy owak, moze nie w kazdym banku, ale w wielu mozna uzyskac takie
    potwierdzenie zaplaty, ktore bedzie mialo tresc dowolnie wybrana przez
    klienta (oczywiscie odpowiadajaca prawdzie).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator