  • Data: 2003-05-21 22:47:41
    Temat: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:

    > Jeśli klient uzyskuje potwierdzenie operacji na życzenie, to druk jest
    > wyraźnie oznaczony co do rodzaju, tzn, "duplikat", "potwierdzenie
    > wykonania operacji bankowej" i tym podobne.

    Niekoniecznie. Np. dysponuje kilkoma "potwierdzeniami" w dwoch kopiach.
    Sa identyczne, nie ma zadnych "duplikat" itp.

    > Dodatkowo na takim druku
    > powinien widnieć numer referencyjny operacji, który pozwoli na
    > udowodnienie w razie problemów której konkretnej operacji to
    > potwierdzenie dotyczy.

    Nie ma takich danych. Jest dokladnie to, co na standardowym kwicie,
    plus pare innych rzeczy, ktore nie identyfikuja transakcji.

    > Natomiast na zielonej kopii zlecenia ZBP-owskiego takie dane się nie
    > drukują; jest tam tylko kopia zlecenia oraz stempel kasjerski. Gdyby
    > klient dostał dwa niezależne potwierdzenia od kasjera, to mógłby
    > próbować wyłudzić pieniądze od banku na podstawie zielonego druku w
    > połaczeniu z drukiem kasowym, wydawanym standardowo (aczkolwiek nie
    > słyszałem o takim przypadku).

    Ja tez nie. Ale obawiam sie, ze to by sie nie udalo - w koncu oba kwity
    moga potwiedzac wykonanie tej samej transakcji. To nie jest zaden druk
    scislego zarachowania itp, ktory sam z siebie ma jakas "wartosc".

    Rownie dobrze mozna od banku uzyskac "duze" zaswiadczenie o dokonaniu
    zaplaty, i tez moze ono byc w kilku kopiach, bez zadnych "duplikat"ow itd.
    Wazne, by one opisywaly ten sam przelew - bo jesli ktos ma dwa _rozne_
    kwity (z roznymi danymi), to juz moze byc problem.

    Z tego powodu wszelkie rozliczenia zwiazane z oddawaniem potwierdzenia
    (np. przy uzyskiwaniu paszportu) sa pozbawione sensu i dzialaja tylko
    dlatego, ze suma jednostkowa jest niewielka.

    > A więc kasjer powinien wydać wyłącznie
    > druk zielony.

    Z tym sie oczywiscie zgadzam, ale tylko dlatego, ze wydawanie >1
    potwierdzenia jest po prostu zbedne, klient tego nie chcial.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator