    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kwitek dla klienta, kwitek dla sklepu...
    Date: Sat, 13 Aug 2016 21:49:00 +0200

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Cóż, może i tak jest, w PL karty chip&signature nie dostaniesz,

    Teoretycznie powinno to być możliwe, z tym że nie widzę w tym wielkiego
    sensu.

    > więc
    > nie ma co nawet o opcjach dla nich myśleć - choć na pewno by się dało,
    > terminal taki sam, jak w "normalnej" kasie, więc slip na podpis
    > wydrukować by mógł. Choć, hmmm, w sumie w carrefourze drukuje na tej
    > samej drukarce co paragon i w samoobsługowej nie drukuje slipu dla
    > "dla kasjera"... Ale w biedzie (nie porównam z "normalną kasą" w
    > carrefour, bo nigdy nie byłem ;) też na tej samej drukarce drukuje i
    > pewnie slip na podpis by wyskoczył.
    > Więc może są skonfigurowane na "chip&pin only".

    Teoretycznie terminale, którymi posługuje się żywy sprzedawca, nie
    powinny tak być skonfigurowane. Karta chip&sign -> kwit z miejscem na
    podpis.
    Natomiast terminale "bezobsługowe" normalnie odrzucą taką kartę (chyba
    że np. będzie to terminal bezpinowy i bezpodpisowy).

    Bo co tu weryfikować. Podpis to nie jest potwierdzenie tożsamości, tylko
    potwierdzenie, że klient przeprowadził transakcję.

    Oj tam, zaraz ubezpieczenie. Tzn. tak też może być, ale tak normalnie,
    to po prostu fraudów nie jest dużo, i sklep wrzuca je ew. w koszty
    i tyle.

    A potem zdjęcie "tych klientów nie obsługujemy", policja, itd.
    --
    Krzysztof Hałasa