eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKwitek dla klienta, kwitek dla sklepu... › Re: Kwitek dla klienta, kwitek dla sklepu...
  • Data: 2016-08-17 16:35:56
    Temat: Re: Kwitek dla klienta, kwitek dla sklepu...
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu wtorek, 16 sierpnia 2016 19:07:34 UTC+2 użytkownik witek napisał:
    > > Zastanawiam się tylko nad tym, jak porównać podpis ze slipa z tym na karcie,
    która siedzi w czytniku ;) Choć pewnie wtedy już kartę z czytnika wyjąć można.
    > Nie mozna.
    > Karte mozesz wyjac jak juz jest po wszystkim.
    > Nikt zadnego podpisu nie porownuje i nie zamierza.
    > To ewentualnie bedzie dowod jak bedziesz protestowal, ze to nie ty.
    > Ale nie w czasie zakupow.
    > Zaden sklep nie zamierza odstraszac sobie klientow.

    Hmm, jak się dawno temu płaciło pierwszym delfinkiem, jeszcze wyłącznie paskowym, to
    się kartę dawało pani do łapki i sobie spokojnie mogła porównać podpis na slipie z
    tym na karcie - a kartę i slip "dla klienta" oddawała dopiero, gdy wszystko było już
    załatwione.
    Odstraszało ? Hmm, porównując z dzisiejszym piknięciem - na pewno, to był trwający i
    pełen namaszczenia proces, taki rodzaj święta ;>

    A jak się zezłościłem na db za podniesienie opłat za debetówki, to za materiały do
    wykończenia drugiego mieszkania płaciłem wypłaconym w bankomacie, stojącym w tym
    samym leroyu, plikiem jagiełłów - a co, niech płacą euronetowi zamiast dostać IF, jak
    są łobuzy - i też było dobrze.

    Wyjąć kartę z czytnika chipów wg mnie by się dało - jeśli się nie da, to tylko przez
    głupotę piszących oprogramowanie - bo równie dobrze możnaby twierdzić, że trzeba
    kartę zbliżeniową trzymać w zasięgu czytnika przez cały czas procesowania transakcji.

    Rozważania jednak czysto akademickie, karty chip&sig ma w PL mikra grupa.
    Pozostają oczywiście przyjezdni - w tym mający jeszcze karty paskowe. Tu sklep
    niestety ma gorzki wybór - albo ryzykuje (60% fraudów na brytyjskich kartach
    dokonywanych jest w USA w terminalach mających wyłącznie czytnik pasków), bo już
    wszedł w życie liability shift, albo klienta straci, obsługując wyłącznie karty z
    chipem - a może nawet wyłącznie chip&pin.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1