    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 1 May 2021 15:46:46 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kredytówka w skarbonce?
    From: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    sobota, 1 maja 2021 o 22:47:24 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > Promocja z gwarancją na 2 miesiące - ale w sumie wszystko w banku jest
    > gwarantowane max. na 2 miesiące.
    > Tylko wcale nie jestem pewien, że to oznacza brak rżnięcia.
    > Promo zwalnia jedynie z prowizji wynoszącej 2%.
    > A znając banki i życie, przy takiej prowizji walutą rozliczeniową jest
    > euro - co oznacza rżnięcie na kursie banku 3-4%.
    > Tak że sprawdź walutę rozliczeniową przed dalszym zachwalaniem.

    Mam tę kartę od sierpnia zeszłęgo roku. Rozliczenia transakcji zagranicznych
    zgadzają się z kalkulatorem na stronie Visy co do grosza. Płatności m. in.
    w EUR, USD i TRY.

    > Santander 10 transakcji miesięcznie (liczą się też karty dodatkowe),
    > mille 5.

    To nie są karty bez-/niskospreadowe. Akurat platynową Visę Santandera też
    mam.

    > Jest, ale to jakieś "dragon pass" - słyszał coś ktoś o tym?

    Partner Visy, więc żadna wydmuszka. No i dla mnie uzupełnienie dla
    PriorityPassa z Santandera. Większa szansa, że będzie salonik, gdy mam dwie
    różne karty.

    > I zamiast karty jest apka wymagana.

    Dla mnie to lepiej niż z PriorityPass. Tam konieczny jest plastik, a i tak
    mam apkę, żeby sprawdzać dostępność i lokalizację saloników.

    > Dość łatwa aktywacja, warunków nie sprawdzałem.
    > Jedynie ten, że nie działa w krajach z epidemią ;>

    Nie korzystałem, nie porównywałem z innymi ubezpieczeniami karcianymi, więc
    się nie wypowiem.

    > To zależy ile wydajesz.

    Zakładam, że wydasz minimum te 36 tys., żeby nie płacić za kartę.

    > Zwrot na poziomie 1% (wydany 1zł to 2pkt, 10k punktów - czyli 5k wydatków
    > - to nagroda na poziomie myszki bezprzewodowej czy poduszki), ale tylko
    > w nagrodach rzeczowych.

    Sprawdź sekcję vouchery w katalogu nagród. Punkty bez problemu wymienisz na
    karty podarunkowe Allegro, to prawie jak gotówka ;-)
    A są też: Decathlon, eBilet, Euro RTV AGD, Zalando i kilka innych.

    > W bnp mam ofertę "na klik" (tylko za zwroty na debetówkę ;) to sobie
    > sprawdzę, czy dostanę KK "premium" bez dokumentów. Przez net się nie da
    > zamówić.

    U mnie załatwienie Visy Platinum zajęło ponad 2 miesiące i wymagało
    opieprzenia kilku osób na infolinii. A mam w BNP Paribas rachunek (Premium
    - stara wersja) i wpływa tam moje wynagrodzenie. Miałem ofertę "na klik",
    ale na kartę standardową.