    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 1 May 2021 13:47:23 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kredytówka w skarbonce?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 1 maja 2021 o 15:33:53 UTC+2 Marcin Mokrzycki napisał(a):
    > A ja polecę przyjrzenie się karcie Visa Platinum w BNP Paribas:

    Przyjrzałem się.

    > - brak prowizji za przewalutowanie,

    Promocja z gwarancją na 2 miesiące - ale w sumie wszystko w banku jest gwarantowane
    max. na 2 miesiące.
    Tylko wcale nie jestem pewien, że to oznacza brak rżnięcia.
    Promo zwalnia jedynie z prowizji wynoszącej 2%.
    A znając banki i życie, przy takiej prowizji walutą rozliczeniową jest euro - co
    oznacza rżnięcie na kursie banku 3-4%.
    Tak że sprawdź walutę rozliczeniową przed dalszym zachwalaniem.

    > - niski próg zwolenienia z opłaty rocznej (36 tys./rok) w stosunku do
    > podobnych kart,

    Santander 10 transakcji miesięcznie (liczą się też karty dodatkowe), mille 5.
    A we francuzie dla karty dodatkowej trza wykręcić dodatkowe 18k - i każda karta
    liczona osobno.

    > - 4 bezpłatne wejścia do saloników lotniskowych w roku,

    Jest, ale to jakieś "dragon pass" - słyszał coś ktoś o tym?
    I zamiast karty jest apka wymagana.

    > - jest jakieś ubezpieczenie podróżne, nie sprawdzałem szczegółów, ale
    > chyba nawet niezłe,

    Dość łatwa aktywacja, warunków nie sprawdzałem.
    Jedynie ten, że nie działa w krajach z epidemią ;>

    > - program lojalnościowy, który pozwala odzyskać kilka stówek rocznie.

    To zależy ile wydajesz.
    Zwrot na poziomie 1% (wydany 1zł to 2pkt, 10k punktów - czyli 5k wydatków - to
    nagroda na poziomie myszki bezprzewodowej czy poduszki), ale tylko w nagrodach
    rzeczowych.
    Oczywiście lepsze to niż priceless spevials, ale wolę promo santandera.

    Obecnie też promo bez opłat za wydanie, więc na rok można wziąć na test. Również
    tego, co proponują przy zamykaniu - santander daje 2% moneyback na 4 miesiące ;>
    W bnp mam ofertę "na klik" (tylko za zwroty na debetówkę ;) to sobie sprawdzę, czy
    dostanę KK "premium" bez dokumentów. Przez net się nie da zamówić.