  • Data: 2022-04-26 16:36:10
    Temat: Re: Konto w walucie a bezpieczeństwo na wypadek inflacji
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 25 kwietnia 2022 o 12:53:05 UTC+2 Arnold Ziffel napisał(a):

    > Czy jeśli będę trzymał te 1000 EUR, a inflacja będzie dalej szalała, to
    > rząd lub inny złodziej nie położy (mówię o obecnym stanie prawnym) w końcu
    > na tych pieniądzach swojej brudnej łapy?

    Jak już trzymasz w obcej (no prawie - wg traktatów to już dawno powinna być nasza
    waluta) walucie, to i w obcokrajowym banku zdałoby się.
    Może być np. niemiecki N26.
    Przelewy SEPA są za darmo.
    Do tego możesz mieć darmową debetówkę i w razie nagłej potrzeby płacić tymi euro w
    Polsce kosztem jedynie 0,2% (plus uprzedni koszt wymiany złotówek na euro - nie rób
    tego w mKantorze, lepiej w kantorze aliora).

    > Dodatkowo -- jeśli zarobię na przewalutowaniu (w końcu 9000 zł to więcej
    > niż 4640 zł), to przyjdzie mi zapłacić za to podatek?

    Widzisz - nie dość, że zeżrą inflacją, to jeszcze podatek dowalą.