  • Data: 2022-04-28 15:47:53
    Temat: Re: Konto w walucie a bezpieczeństwo na wypadek inflacji
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-04-27 o 11:25, witrak() pisze:

    > Piszesz o przypadku, gdy robisz to systematycznie.

    Niekoniecznie. Jednorazowa wymiana waluty z zyskiem także podlega
    opodatkowaniu.

    > A jak po prostu ktoś płaci w złotych kartą podpiętą do tego konta w euro i bank
    obciąża go kwotą złotówek po własnym kursie?

    Jeśli PŁACISZ za towar kupiony na własne potrzeby to nie ma obowiązku
    podatkowego.

    > Miałby to przeliczać za każdym razem? Tu za zapałki, tam po innym kursie za butelkę
    mineralnej... :-)

    Tak jest w przypadku kryptowalut. Płacenie bitcoinem powoduje obowiązek
    podatkowy. Tak - za zapałki i butelkę wody mineralnej również. Tak - po
    różnych kursach jeśli zakupu dokonano w różnym czasie. Niemniej temat
    krypto a FIAT to troszkę coś innego.