  • Data: 2008-10-19 23:15:39
    Temat: Re: Klopoty ING (link)
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "first" <n...@a...all> napisał w wiadomości
    news:epenf49s5q5vuij93t4efhmighjphi82gu@4ax.com...

    > Ja mam tam lokaty kilkukrotnie przekraczajace kwote gwarantowana przez
    > BFG, nawet po nowelizacji ustawy - i nie powiem - ciarki mi chodza po
    > plecach.

    ING to jeden z najbarrdziej restrykcyjnie podchodzących do kredytowania
    banków w PL. Nie martwiłbym się o jego kondycję. Wyssanie polskiego oddziału
    przez zagranicznych właścicieli też nie odbywa się z dnia na dzień. Choć
    naturalnie jeśli rzeczywiście są to środki w wysokości kilkuset tysięcy
    złotych czy rzędu 1M, niepokój może być zrozumiały no i każdy musi
    zdecydować sam. Z drugiej strony trochę dziwne, że takie środki znajdują się
    na lokacie i to w banku w PL, niezdywersyfikowane...

    Ja uważam, że nie wystąpiły sygnały sugerujące zagrożenie w przypadku
    polskiego ING. Co więcej jestem zwolennikiem tezy, że w PL w ciągu
    najbliższego roku nie zbankrutuje żaden bank z pierwszej piętnastki
    największych.

    marekz