  • Data: 2008-10-20 21:53:52
    Temat: Re: Klopoty ING (link)
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Widzisz, tylko problem w tym, ze w tym tzw. kryzysie instytucji
    > finansowych jeszcze nikomu nie zarzucono dzialan
    > przestepczych. Wyobrazasz sobie sytuacje gdy zagrozone spolka-matka
    > nakazuje zakup bezwartosciowych papierow swojej spolce-corce? Ja nie
    > sadze, aby ktos chcial sie pod tym podpisac, chyba ze jest bardzo
    > glupi, bo wiadomo, ze nie bylaby to "pozyczka" na krotki okres.

    Powyzsze mniej - wiecej napisalem.

    Ale zauwaz, ze sa takze inne opcje poza wiezieniem - ta zgodna
    z prawem, oraz ta, ktorej nie da sie udowodnic, albo nikt tego nie
    zrobi.

    Wystarczy ze ktos zapomni ze trzeba odwolac np. cokwartalne transakcje
    walutowe bilansujace i przelew pojdzie w kosmos :-)
    Albo zeby nie trzeba bylo nikomu "wchodzic na pensje", nastapi blad
    sprzetowy komputera, czego nie wykluczy zaden rzeczoznawca...

    Dlatego nie bylbym taki pewien - jesli firmy dzialaja na swoja szkode
    (np. na rzecz swojego wiekszosciowego udzialowca) w spokojnych
    czasach, to z pewnoscia jest to nawet bardziej prawdopodobne
    w momencie jakiegos kryzysu.
    --
    Krzysztof Halasa