  • Data: 2022-07-04 12:24:37
    Temat: Re: KH powinny być inaczej liczone
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 4 Jul 2022 01:25:27 +0200, Poldek wrote:

    > Co ma rząd do inflacji?

    Jak emituje pusty pieniadz, to bardzo duzo.

    > Inflacja bierze się stąd, że sprzedawca podnosi cenę - normalne jest w
    > kapitalizmie u każdego sprzedawcy dążenie do uzyskania jak najwyższej
    > ceny sprzedaży - i pomimo podniesionej ceny towar, usługa zostają
    > sprzedane. Więc trzeba cenę podnieść - sprzedane. I tak aż do momentu, w
    > którym sprzedawca przekona się, że niesprzedane. Wtedy obniża cenę do
    > najwyższej ceny, przy której udaje mu się sprzedać.

    W jednej ze sciezek - tak.

    I tu bardzo duzo zalezy, ile potencjalny klient zarabia.
    Czy moze sam jest producentem dóbr, czy tylko robotnikiem na pensji
    minimalnej, czy urzednikiem panstwowym.
    A moze ma 5 dzieci, albo 14-tą emeryture dostal ... zreszta zaraz sie
    dowiesz w praktyce ja dziala inflacja :-(

    > Ostatnio sprzedawcy podnoszą ceny i ich towary, usługi mimo tego są
    > sprzedawane. Czyli kupujący mają pieniądze! Skąd mają pieniądze? Przede
    > wszystkim stąd, że w ciągu ostatnich 10 lat zarobki szybko rosły.

    A czemu rosly? Dwa - ze rzad podnosil pensje minimalne, raz - ze widac
    wiecej zysku generowali w swojej pracy ...
    i wszystko jest pieknie opisane w pierwszym rozdziale podrecznika,
    dopoki rząd nie zaczyna doplacac ...

    J.