  • Data: 2022-07-04 23:47:06
    Temat: Re: KH powinny być inaczej liczone
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-07-04 o 12:24, J.F pisze:

    > A czemu rosly? Dwa - ze rzad podnosil pensje minimalne, raz - ze widac
    > wiecej zysku generowali w swojej pracy ...
    > i wszystko jest pieknie opisane w pierwszym rozdziale podrecznika,
    > dopoki rząd nie zaczyna doplacac ...

    Czyli jednak ludzie mają pieniądze :-)
    Więc o co ten płacz?
    Jak ludzie mają pieniądze, to jest płacz, że ceny rosną, a jak ceny nie
    rosną, to jest płacz, że nie ma pieniędzy. Jak dzieci!
    Ludzie (i firmy) mają od dawna za dużo pieniędzy. Urealnienie cen jest
    jak najbardziej pożądane. Jak ceny dojdą do pułapu, przy którym spadnie
    sprzedaż, to przestaną rosnąć.
    Ja rozumiem, że Polacy mają apetyt, który rośnie w miarę jedzenia, ale
    co z tego, że mają? Przez ostatnie lata przyzwyczaili się, że cały czas
    mają więcej i więcej, więcej wszystkiego, kiełbasy i pieniędzy.
    Kapitalizm to nie jest perpetum mobile i po prosperity zawsze jest recesja.