eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiIle wynosi oprocentowanie Eurokonta Mobilnego w "Żubrze"? › Re: Ile wynosi oprocentowanie Eurokonta Mobilnego w "Żubrze"?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 14 Jan 2021 14:50:29 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ile wynosi oprocentowanie Eurokonta Mobilnego w "Żubrze"?
    From: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Przejrzałem dziś wszystkie umowy/aneksy, które z nimi podpisywałem plus informacje,
    które
    udało mi się wygrzebać ze strony banku po zalogowaniu i powiem wam, że to są jakieś
    jaja - w
    Żubrze mają jakieś rozdwojenie (albo i roztrojenie) jaźni. W dodatku wychodzi na to,
    że
    od lat rżną mnie na odsetkach. Za konkretne obliczenia i analizę historii rachunku
    zabiorę się w weekend, a w przyszłym tygodniu wybiorę się do swojej placówki
    z zamiarem wyjaśnienia całej sytuacji, dziś garść faktów dla zainteresowanych:

    1) rok 2007 - pierwsza umowa z bankiem, Eurokonto Akademickie

    oprocentowanie: 0,01% (jedna setna procenta)

    Gdzieś pomiędzy rokiem 2007 a rokiem 2016 konto uległo chyba
    samoprzekształceniu w Eurokonto Intro

    2) 22.04.2016 - aneks do umowy Eurokonto Intro

    oprocentowanie: 0,0001% (jedna dziesięciotysięczna procenta,
    100 razy mniej niż dla pierwszego konta)

    3) 14.09.2016 - kolejny aneks do umowy Eurokonto Intro,
    przekształcający konto w Eurokonto Mobilne

    i tu chyba największa ciekawostka: oprocentowanie: 0,01
    (tak, w umowie stoi jak byk jedna setna bez jakiegokolwiek symbolu %,
    czyli zgodnie z logiką cały jeden procent)

    Potem już nic więcej z nimi nie podpisywałem. Po zalogowaniu
    na konto przejrzałem archiwalne wiadomości wysyłane mi
    przez bank, nie znalazłem wśród nich żadnych powiadomień
    o zmianie oprocentowania po roku 2016.

    Po zalogowaniu i wyświetleniu szczegółów konta pojawia mi się
    jednak informacja, że aktualne oprocentowanie wynosi 0,0001%
    (jedna dziesięciotysięczna procenta).

    Na tym jednak nie koniec. Żeby było śmieszniej, w zakładce
    "e-Dokumenty" znalazłem trzy zestawienia opłat. Pobrałem
    stosowne pliki pdf i oto co w nich zobaczyłem:

    - w zestawieniu z 02.11.2018 (za okres 01.08.2018 - 31.10.2018)
    podana roczna stopa procentowa to 0,0001% (jedna dziesięciotysięczna procenta)

    - w pozostałych 2 zestawieniach: z 01.10.2019 (za okres 01.11.2018 - 30.09.2019)
    i z 18.11.2020 (za okres 01.10.2019 - 30.09.2020) podana roczna stopa procentowa
    to jednak 0,01% (jedna setna procenta)

    Rozumiecie coś z tego? Bo ja nie. Jakie jest w końcu aktualne oprocentowanie na moim
    koncie (0,0001%, 0,01% czy 1%) i jak zmieniało się na przestrzeni lat? Do kogo się z
    tym
    zwrócić? Czy ta sprawa jest do wyjaśnienia w lokalnym oddziale banku, czy może trzeba
    będzie uderzyć do wyższej instancji i w jakiej formie to zrobić? W razie czego do ilu
    lat wstecz można coś ugrać?

    Zdecydowanie coś tu śmierdzi i to mocno, przynajmniej w odniesieniu do okresu, kiedy
    oprocentowanie wynosiło rzekomo 0,01%. W ciągu najbliższych dni przejrzę wszystko
    dokładnie, ale
    jestem na 99% pewien, że przez wszystkie te lata jedyne operacje związane z
    odsetkami,
    jakie widziałem na koncie, to dopisanie 1 grosza i automatyczne pobranie go na poczet
    podatku Belki, co jest jawnym kantem skoro z bardzo pobieżnych obliczeń wychodzi
    mi, że dla takiego oprocentowania już przy saldzie rzędu 2000 zł odsetki "na czysto"
    powinny
    być niezerowe, a w rozpatrywanym okresie moje saldo nigdy nie spadało poniżej tej
    wartości.

    Wiem, że chodzi o śmieszne kwoty, ale nie zamierzam tego bagatelizować dla zasady.
    W końcu to bank, instytucja finansowa, gdzie każda transakcja musi się zgadzać co do
    grosza,
    a wygląda na to, że przez lata robili mnie w bambuko na odsetkach. Poza tym jeśli
    skarbówka
    nie uznaje za śmieszne zabierania grosza, to dlaczego ja miałbym uznawać za śmieszne
    upominanie się o kwoty większe od grosza?