  • 1. Data: 2021-01-13 17:33:07
    Temat: Ile wynosi oprocentowanie Eurokonta Mobilnego w "Żubrze"?
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Pytam oczywiście nie z chęci zysku, ale dla porządku,
    bo coś mi się nie zgadza. Od bodajże 2016 roku posiadam
    w Pekao SA Eurokonto Mobilne (wcześniej, chyba od 2007,
    miałem u nich Eurokonto Student). Z informacji uzyskanych
    z kilku stron internetowych wynika, że roczne oprocentowanie
    tego konta to 0,01%. Tymczasem dziś w oddziale banku
    konsultantka poinformowała mnie, że wynosi ono 0,0001%
    (100 razy mniej). Kto ma rację i gdzie w internecie znaleźć
    oficjalną informację o oprocentowaniu tego konta w kolejnych
    latach? Nie jest ono oferowane nowym klientom już chyba od
    3 lat, więc znalezienie jakichkolwiek pewnych danych na ten
    temat graniczy z cudem.

  • 2. Data: 2021-01-14 11:53:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]
    >tego konta to 0,01%. Tymczasem dziś w oddziale banku
    >konsultantka poinformowała mnie, że wynosi ono 0,0001%

    moze sie pani te "od setki" pomylily. 0.01 to 1/100, % to 1/100,
    razem 1/10000 ...

> [...]
    >latach? Nie jest ono oferowane nowym klientom już chyba od
    >3 lat, więc znalezienie jakichkolwiek pewnych danych na ten

    Tabela odsetek, dzial produkow wycofanych.
    A jak nie znajdziesz ... to email do prezesa :-)

    0.0001% byloby IMO bardzo dziwne ...

    J.

  • 3. Data: 2021-01-14 12:37:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 13 stycznia 2021 o 17:33:09 UTC+1 Piotrek napisał(a):
> [...]
    > latach? Nie jest ono oferowane nowym klientom już chyba od
    > 3 lat, więc znalezienie jakichkolwiek pewnych danych na ten

    Hmm, ale ile pieniędzy trzymasz na tym koncie?
    I to nie jest złośliwość, na własne oczy widziałem przypadkiem w cudzym ST dobrze
    ponad 100k na ROR (i to z debetówką) - więc można i tak.
    Przy takiej sumie przy 0,01% powinno być miesięcznie ok. 83gr odsetek minus 16 gr
    podatku, a przy 0,0001% 1 gr odsetek minus 1 gr podatku...

  • 4. Data: 2021-01-14 12:43:51
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    [...]
    > 0.0001% byloby IMO bardzo dziwne ...

    Wcale nie.
    Kiedyś tego typu zagrywkę robiło się w sytuacji, kiedy w regulaminie był
    zapis "rachunek jest oprocentowany". No więc jest. :)
    A że w praktyce jest to 0 ...
    KJ

  • 5. Data: 2021-01-14 13:14:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 stycznia 2021 o 12:49:05 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):
> [...]
    > Kiedyś tego typu zagrywkę robiło się w sytuacji, kiedy w regulaminie był
    > zapis "rachunek jest oprocentowany". No więc jest. :)

    "Choć to fizyce wbrew - wskazówka cofa się!"
    Bo 0 to wcale nie musi być najgorzej, pewnie można by się spierać, ale
    "oprocentowany" nie musi oznaczać "dodatnio oprocentowany" - i może przecież też
    "ujemnie oprocentowany".
    Hmm, a to żubr ma taki zapis?

    Ja jeszcze z 2003 pamiętam, jak oprocentowanie ROR żubra spadło do 0,1% - a potem
    jeszcze wprowadzili opłatę 3zł/mc, czego już nie zdzierżyłem i poszedłem do mBąka -
    to były czasy, konto się zakładało, dostając listem zwykłym umowę z kopertą zwrotną w
    środku - i jeden podpisany egzemplarz odsyłało się też zwykłą pocztą w tej kopercie,
    po prostu wrzucając do skrzynki. I wcale nie było to takie wolne - zwłaszcza
    porównując to z sytuacją, gdy zakładałem konto w VW banku i na kuriera czekałem
    tydzień (no ale to był inpost w początkach działalności i mieli "problem naszej
    klasy" - zainteresowanie przerosło ich możliwości obsługi).

    A może dlatego, że to konto nazywa się "mobilne"? Wtedy był jakiś szał na tą
    "mobilność", ja specjalnie zamykałem konto w mBąku, żeby sobie móc otworzyć to
    "mobilne" (bo było tylko dla "nowych") - opłaciło się, do dziś warunki dobre, choć
    już oprocentowania nie ma (a było chyba 2%, podczas gdy wszystkie RORy miały wtedy
    już dawno 0%).

  • 6. Data: 2021-01-14 14:49:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    [...]

> [...]
    >był
    >zapis "rachunek jest oprocentowany". No więc jest. :)

    0.01% tez nie jest duzo, a ilez trzeba sprawdzic czy 0.0001% zadziala

    J.

  • 7. Data: 2021-01-14 23:50:29
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Przejrzałem dziś wszystkie umowy/aneksy, które z nimi podpisywałem plus informacje,
    które
    udało mi się wygrzebać ze strony banku po zalogowaniu i powiem wam, że to są jakieś
    jaja - w
    Żubrze mają jakieś rozdwojenie (albo i roztrojenie) jaźni. W dodatku wychodzi na to,
    że
    od lat rżną mnie na odsetkach. Za konkretne obliczenia i analizę historii rachunku
    zabiorę się w weekend, a w przyszłym tygodniu wybiorę się do swojej placówki
    z zamiarem wyjaśnienia całej sytuacji, dziś garść faktów dla zainteresowanych:

    1) rok 2007 - pierwsza umowa z bankiem, Eurokonto Akademickie

    oprocentowanie: 0,01% (jedna setna procenta)

    Gdzieś pomiędzy rokiem 2007 a rokiem 2016 konto uległo chyba
    samoprzekształceniu w Eurokonto Intro

    2) 22.04.2016 - aneks do umowy Eurokonto Intro

    oprocentowanie: 0,0001% (jedna dziesięciotysięczna procenta,
    100 razy mniej niż dla pierwszego konta)

    3) 14.09.2016 - kolejny aneks do umowy Eurokonto Intro,
    przekształcający konto w Eurokonto Mobilne

    i tu chyba największa ciekawostka: oprocentowanie: 0,01
    (tak, w umowie stoi jak byk jedna setna bez jakiegokolwiek symbolu %,
    czyli zgodnie z logiką cały jeden procent)

    Potem już nic więcej z nimi nie podpisywałem. Po zalogowaniu
    na konto przejrzałem archiwalne wiadomości wysyłane mi
    przez bank, nie znalazłem wśród nich żadnych powiadomień
    o zmianie oprocentowania po roku 2016.

    Po zalogowaniu i wyświetleniu szczegółów konta pojawia mi się
    jednak informacja, że aktualne oprocentowanie wynosi 0,0001%
    (jedna dziesięciotysięczna procenta).

    Na tym jednak nie koniec. Żeby było śmieszniej, w zakładce
    "e-Dokumenty" znalazłem trzy zestawienia opłat. Pobrałem
    stosowne pliki pdf i oto co w nich zobaczyłem:

    - w zestawieniu z 02.11.2018 (za okres 01.08.2018 - 31.10.2018)
    podana roczna stopa procentowa to 0,0001% (jedna dziesięciotysięczna procenta)

    - w pozostałych 2 zestawieniach: z 01.10.2019 (za okres 01.11.2018 - 30.09.2019)
    i z 18.11.2020 (za okres 01.10.2019 - 30.09.2020) podana roczna stopa procentowa
    to jednak 0,01% (jedna setna procenta)

    Rozumiecie coś z tego? Bo ja nie. Jakie jest w końcu aktualne oprocentowanie na moim
    koncie (0,0001%, 0,01% czy 1%) i jak zmieniało się na przestrzeni lat? Do kogo się z
    tym
    zwrócić? Czy ta sprawa jest do wyjaśnienia w lokalnym oddziale banku, czy może trzeba
    będzie uderzyć do wyższej instancji i w jakiej formie to zrobić? W razie czego do ilu
    lat wstecz można coś ugrać?

    Zdecydowanie coś tu śmierdzi i to mocno, przynajmniej w odniesieniu do okresu, kiedy
    oprocentowanie wynosiło rzekomo 0,01%. W ciągu najbliższych dni przejrzę wszystko
    dokładnie, ale
    jestem na 99% pewien, że przez wszystkie te lata jedyne operacje związane z
    odsetkami,
    jakie widziałem na koncie, to dopisanie 1 grosza i automatyczne pobranie go na poczet
    podatku Belki, co jest jawnym kantem skoro z bardzo pobieżnych obliczeń wychodzi
    mi, że dla takiego oprocentowania już przy saldzie rzędu 2000 zł odsetki "na czysto"
    powinny
    być niezerowe, a w rozpatrywanym okresie moje saldo nigdy nie spadało poniżej tej
    wartości.

    Wiem, że chodzi o śmieszne kwoty, ale nie zamierzam tego bagatelizować dla zasady.
    W końcu to bank, instytucja finansowa, gdzie każda transakcja musi się zgadzać co do
    grosza,
    a wygląda na to, że przez lata robili mnie w bambuko na odsetkach. Poza tym jeśli
    skarbówka
    nie uznaje za śmieszne zabierania grosza, to dlaczego ja miałbym uznawać za śmieszne
    upominanie się o kwoty większe od grosza?

  • 8. Data: 2021-01-16 15:34:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 stycznia 2021 o 23:50:30 UTC+1 Piotrek napisał(a):

> [...]
    śmieszne
    > upominanie się o kwoty większe od grosza?

    Pewnie, zasady są ważne (jak mówił Franz do Ola).
    Kiedyś mBąkowi coś odwaliło i zrobił kapitalizację 2 razy w jednym miesiącu - a że
    miałem wtedy eKonto mobilne z chyba 2%, to straciłem na tym grosz.
    Po reklamacji zwrócili.
    W księgowości musi się co do grosza zgadzać.
    Skarbówka z tych groszy składa niezła kasę na kiełbasę wyborczą :(