    From: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ING Bank Slaski - przestrzegam
    Date: Sat, 07 Apr 2007 18:42:21 +0200

    Dnia 2007-04-07 15:27, Chris stwierdził, że:

    > Rzecz w tym, że bank właśnie nie powiedział, czego nie należy robić.

    Ależ mówi (w zasadzie pisze) wskazując opłaty karne za pewne czynności i
    sposób liczenia odsetek. Problem w tym, że ktoś czytać nie potrafi...

    > Postępowaniu banków odpowiada hipotetyczna sytuacja, w której lekarz Ci
    > mówi:
    > "Musi Pan uważać na jedzenie, szczegóły znajdzie Pan w Internecie".
    > Czy takie postępowanie lekarza uważałbyś za uczciwe?

    No raczej nie masz racji. Dostajesz regulamin i umowę. Jakbyś to
    przeczytał, to byś wiedział _na_czym_polega_ wszystko.

    > Wydając kartę, nie oszukał. Ale ukrywając najistotniejsze informacje o
    > karcie w gąszczu celowo rozdętego regulaminu, już znalazł się na
    > krawędzi jawnego oszustwa.

    Znaczy się postępował wbrew własnemu regulaminowi i umowie? To fakt, w
    takim razie to oszustwo. Jeśli jednak postąpił prawidłowo, a Tyś
    czytania nie opanował, to nijak jego wina.

    > Pozwolę sobie zacytować fragment innego postu z przed miesiąca
    > (http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/
    e9f4690a39e8df44):

    -> TOiP - standardowa opłata za wydanie (ewentualnie informacje o
    sposobach zwolnienia z niej). Brak opłaty za 1-szy rok to przeważnie
    promocja.

    -> TOiP - prowizja za wybranie gotówki z bankomatu -> umowa/regulamin ->
    sposób naliczania odsetek od takich transakcji.

    Przeważnie regulamin i nie od całej kwoty, tylko od każdej transakcji
    (tutaj chyba tylko Millennium ma inaczej) z osobna od dnia jej
    zaksięgowania do dnia (albo poprzedzającego go) jej spłaty.
    Cóż, czytać, czytać i jeszcze raz czytać. A jak się nie chce, to nie
    podpisywać.

    > Czy to przypadek, że akwizytorzy banków "zapominają" wspomnieć swojej
    > ofierze o takich "drobiazgach" ?

    Nie. Im płacą za każdą sztukę. Twoim obowiązkiem jest podpisać umowę (i
    ewentualnie regulamin) i to masz na piśmie, to obowiązuje Ciebie i bank.

    > Czy to przypadek, że o tych rzeczach nigdy nie pisze w umowie karty,
    > tylko te informacje są ukryte w innych dokumentach?

    Ukryte? Znaczy się nie masz dostępu do tych dokumentów? Czymże one są,
    jak nie TOiP i tegulaminem?

    > Przecież cały ten karciany biznes opiera się głównie na tym, że
    > użytkownicy kart nie znają regulaminu karty oraz TOiP. Bo nikt mi nie
    > powie, że ta cała armia akwizytorów jest opłacana wyłącznie z rocznych
    > opłat za karty.

    A dlaczego nie znają? Ktoś im umysł wyprał? Za głupotę zawsze się płaci.

    > A czy bank informuje klienta o tym, że z karty TRZEBA UMIEĆ KORZYSTAĆ?

    Nie. Bank jest od zarabiania a nie edukowania. To twój problem abyś
    umiał korzystać z tego, co Ci dają. Jak nie potrafisz - płacisz.
    Wszystkie zasady funkcjonowania kart są opisane. Jak nie rozumiesz tego
    co jest napisane - zapytaj pracownika. NA pewno, w uproszczeniu, opowie
    Ci o co w tym chodzi.

    > Strzeliłeś jak kulą w płot.
    > Np. zwykły klient z ulicy nie kupi samochodu Ferrari.

    I jaki z tego morał?

    > Jeśli ktoś chce kupić Ferrari, musi się najpierw poddać specjalnym
    > testom psychofizycznym, potem odbyć specjalne przeszkolenie i dopiero
    > wtedy mu ten samochód sprzedadzą.

    Ale kupi sobie Bugatti mające 1001 koni bez testów. Kupi Porszaka i
    kilka innych aut. Dlaczego akurat Ferrari?

    > Granatu też nie kupisz w sklepie z wyrobami metalowymi, ani narkotyków w
    > sklepie spożywczym!

    ???

    > Jak widać, w cywilizowanym świecie sprzedawcy ponoszą odpowiedzialność
    > za sprzedawane przez siebie towary i usługi.

    Oczywiście. Jak wrzucisz telewizor do wanny, to też tak napisz.

    > Przypominam również, że piramidy finansowe i systemy argentyńskie też
    > kiedyś były u nas legalne, a teraz już nie są.

    A karty kredytowe są, były i pewnie będą. Nie tylko u nas.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl