    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Google Pay inny nr karty na potwierdzeniu
    Date: Thu, 23 Mar 2023 19:09:40 +0100
    <7...@g...com>
    <d47jmnsuo8fo$.1n5gwc2zqpf9n.dlg@40tude.net>
    <c...@g...com>
    <p4nz06wxfeot$.13r0ve094ribu$.dlg@40tude.net>
    <d...@g...com>

    On Thu, 23 Mar 2023 06:22:00 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Takiś uczony?
    > To sprawdź najpierw, czy IKA wznawia karty, a potem się mądrzyj.
    > Do tego seria tzw. "wielowalutowych" jest dopiero pierwsza - ja miałem jedną z
    pierwszych,
    > a była jeszcze ważna do lipca.

    > Próba wystarczy jedna.

    Jedna to troche mało. ludzie się mylą.
    Co prawda mozna próbowac rozpoznac czy to wygląda na pomyłke, czy ktos
    np kolejne daty sprawdza. I informatycy mają zajęcie :-)

    >A hacker ma do dyspozycji ze 100 IP.

    To mu zablokują 100 i kariera sie skonczy.

    Tylko teraz internet komórkowy modny - z jedngo IP wielu ludzi
    korzysta, nie mozna zablokowac.

    > CVC2 wylicza się tajnym algorytmem z daty ważności i numeru karty.

    Wow, a to sobie zabezpieczenie wymyslili

    > Numery można dawać po kolei, daty ważności takoż.

    Mozna, ale przy pewnej losowosci danych nie tak łatwo trafic.
    Gorzej, jak piszesz, ze bank nie wznawia kart, i numeruje kolejno.
    Patrzysz na jedną kartę, i mozesz wygenerować tysiace kolejnych.

    > Ale amazon chyba wciąż nie wymaga cvc2 (a na pewno był czas, że nie wymagał),
    > nie mówiąc o 3D-Secure.

    No, jesli to taki tajny algorytm, to po co ma wymagac :-)

    Algorytm jak widzę całkiem jawny nie jest, bo są dwa tajne klucze do
    DES ... ciekawe, czy hackerzy je znają ...

    > Tylko mi IKA kartę wydał?

    Nie tylko tobie, ale zeby zarobic 100$, to trzeba sie troche narobic
    i miec setke zaufanych odbiorców.
    Narkotyki lepsze.
    No chyba, ze gdzies w Chinach, Rosji, Indiach, Afryce - to nie ma
    problemu ze zbyciem nawet tysiąca subskrypcji bez ryzyka ...

    J.