    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Google Pay inny nr karty na potwierdzeniu
    Date: Thu, 23 Mar 2023 18:51:07 +0100
    <7...@g...com>
    <d47jmnsuo8fo$.1n5gwc2zqpf9n.dlg@40tude.net>
    <c...@g...com>
    <e...@g...com>
    <5zzy6gvyxwz6.t1pdurj1mbla$.dlg@40tude.net>
    <e...@g...com>

    On Thu, 23 Mar 2023 07:04:29 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Alior nie odpowiedział, ale obstawiam, że to wcale nie było przez GP, tylko coś
    aliorowa infolinka
    > nabredziła, zapewne po mojej sugestii (swoją drogą nie pamiętam już totalnie,
    dlaczego mi w ogóle
    > do łba przyszło, że to mogło być GP - może to przez tę gwiazdkę, widać trzeba
    zrobić testowe
    > płatności GP "netową" oraz "zbliżeniową", żeby zobaczyć, czy to jest jakoś
    wyróżnione).

    Nie uzywam ... ale to GP nie jest jakos w banku oznaczone?

    Chyba musieli sie jakos z google specjalnie dogadac, szczegolnie, ze
    te zmienione nr kart w GP ...

    Tylko tak - karta z polskiego banku, na serwis, którego w Polsce nie
    ma ... zawsze to IMO mniejsze pr-stwo, ze tak sie trafi.
    Co prawda jakis zagraniczny hacker moze nie patrzyc na kraj karty,
    a i polscy/rosyjscy/bułgarscy/itp hackerzy mogą lubić Kindle.

    Losowo z GP ... może łatwiej?

    Zaraz ... a jak GP przydziela te nowe numery ... nie musieliby sie
    wstrzelic w czas Twojego korzystania z karty przez GP?

    > Najzwyklejszy IO - no, może taki amazonowy - z podaniem jedynie numeru karty i daty
    ważności.
    > Widocznie amazona stać na te zwroty.

    W Kindle Unlimited?
    Nie widzę problemu - zamkną podejrzane konto, moze nawet podejrzany
    czytnik, i straty sie skonczą.
    Moze nawet prawie wcale nie będzie, bo autor tantiemy ma ryczałtem,
    albo za tę subskrypcje nie dostanie, bo nie zapłacono.

    Gorzej, jakbys po dłuższym czasie sie zorientował, to suma rośnie..

    > Kradzenie takich "niematerialnych" rzeczy to małe ryzyko wpadki - najwyżej
    konto/maila zablokują,
    > to się następne założy na kolejny darmowy gmail ;P

    I małe koszta dla Amazona.

    > I jest duża szansa, że na takie 10$ znikające co miesiąc (bo to pewnie odnawialna
    subskrypcja)
    > posiadacz karty nie zwróci uwagi - ja zauważyłem, bo na kontach, które nie są na co
    dzień używane,
    > trzymam okrągłe sumy (np. 0 ;)

    IMO - w Polsce zwróci czesciej uwage, ale gdzies w USA, jak drobnych
    pozycji na karcie sporo, a moze jeszcze sam ma subskrypcje, czy dzieci
    miały ...

    > Swoją drogą trzeba zachować czujność, czy za miesiąc nie przyjdzie kolejne takie
    obciążenie.

    Trzeba.
    Amazon jak dostał konkretne zgłoszenie, to powinien, wyłączyc, ale
    moze nie dostał.

    J.