  • Data: 2010-02-25 10:21:54
    Temat: Re: Co po Grecji- realnie...?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 25.02.2010 11:07, Jarek Andrzejewski wrote:

    > a PKB w czym mierzysz? Centymetrach? Miesiącach? Złotych? Dolarach?
    > Tonach złota/srebra/platyny?
    > Właśnie problem w tym, że mierzymy w walucie, która żadną miarą nie
    > jest.

    W walucie lokalnej, skorygowanej o stope inflacji, w danym roku.
    Ewentualnie mozna to przeliczyc na cene zlota czy inna walute, porownac
    z latami wczesniejszymi i miec jakis obraz.

    Wbrew twoim sarkazmom na temat ilosci poduszek powietrznych w
    centymetrach kwadratowych jest to na dzien dzisiejszy najbardziej
    miarodajny wskaznik.

    > zaproponujesz wzór? Samochody na sztuki, "jak leci" czy z wagami
    > różnymi dla klasy A, B, C, D, lux?

    Urzedy statystyczne publikuja wyniki roznych dzialow gospodarki
    (samochody osobowe, ciezarowe, meble czy produkcja ziemniakow), czy
    wskazniki "skumulowane".
    Obserwujac _wiele_ z tych wskaznikow mozna wywnioskowac, czy gospodarka
    sie zwija, czy rozwija.
    Obserwujac jeden z tych wskaznikow (produkcja samochodow klasy A) mozna
    jedynie stwierdzic, ze dana _branza_ radzi sobie lepiej lub gorzej.

    (...)

    > taaa, jeśli fakty przeczą teorii tym gorzej dla faktów... :-)
    > Ciekawe, że "skoki" są skorelowane z działaniami (decyzjami) mającymi
    > wpływ na stan gospodarki (np. skok ceny w USD po decyzjach o "bailout-
    > cie").

    To oczywiste - przeciez waluta nie jest powiazana w 100% jedynie ze zlotem.

    Podobne skoki zaobserwujesz na rynku innych metali, ropy naftowej,
    zboza, nieruchomosci, akcji, wycieczek zagranicznych...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org