eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiChargeback - jaki termin? › Re: Chargeback - jaki termin?
  • X-Received: by 2002:a25:68a:: with SMTP id 132mr9018190ybg.649.1639608190400; Wed, 15
    Dec 2021 14:43:10 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:68a:: with SMTP id 132mr9018190ybg.649.1639608190400; Wed, 15
    Dec 2021 14:43:10 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.quux.org!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!news.m
    isty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!news-out.google.com!n
    ntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 15 Dec 2021 14:43:10 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <61ba5f07$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=89.65.227.153;
    posting-account=RHa75wkAAAB3mRan7EYD7WVXu6-uXJ4r
    NNTP-Posting-Host: 89.65.227.153
    References: <3...@4...com>
    <b...@g...com>
    <l...@4...com>
    <61b901c4$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <e...@4...com>
    <61ba5f07$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <e...@g...com>
    Subject: Re: Chargeback - jaki termin?
    From: Mac Ka <m...@i...pl>
    Injection-Date: Wed, 15 Dec 2021 22:43:10 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 53
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:660292
    [ ukryj nagłówki ]

    środa, 15 grudnia 2021 o 22:32:58 UTC+1 cef napisał(a):
    > >
    > > Termin na zwrócenie się do banku o rozpoczęcie zwrotu z tytułu chargebacku.
    > > Ile dni od przewidywanej daty dostarczenia towaru.
    > To chyba nie jest ile dni od daty dostawy tylko
    > ile dni od daty transakcji. Sprawdziłem w milku -
    > konsultant podawał mi, że jednak 105 dni.
    > Strasznie dziwny termin.

    Mam wrażenie, że każdy issuer ma swoje procedury. Niestety te dane nie są podawane
    publicznie i nie są przejrzyste, zapewne aby nie zachęcać klientów do korzystania z
    tej ścieżki. W ciągu ostatnich 2 lat próbowałem skorzystać z takiego rozwiązania
    2-krotnie. Raz przy lockdownie kiedy linia lotnicza anulowała loty i nie zwróciła
    środków, konsultant Millennium przekonywał mnie, że nie może przyjąć zgłoszenia, bo
    linie lotnicze otrzymały prawo do zwrotów środków w ciągu 180 dni od daty zgłoszenia
    żądania przez klienta. Dopiero na mój argument, że to już rozliczenia między bankiem
    a linią lotniczą, a ja chce skorzystać ze zwrotu na podstawie umowy zawartej z
    bankiem, udostępniono mi formularz i poproszono i złożenie go na piśmie w banku. Nie
    chciało mi się chodzić do oddziału, więc środków w ten sposób nie odzyskałem,
    dostałem dopiero po kilku m-cach od linii lotniczej.
    Drugi przypadek miałem z zakupem na eBay kiedy sprzedawca nie dostarczył przesyłki.
    eBay się na mnie wypiął i odsyłał mnie do Paypala, a paypal spuszczał na drzewo.
    Wniosek o chargeback został złożony tym razem bez większych problemów w aplikacji
    issuera (Revolut). Revolut obiecywał, że będę informowany o postępie procesu.
    Informacje otrzymałem tylko raz na początku, było w niej, że wniosek został przyjęty
    i powinien być rozpatrzony w ciągu 60 dni (chyba roboczych). Po usływie tego czasu
    skontaktowałem się z Revolutem, stwierdzili, że zostało jeszcze 5 dni i w tym czasie
    otrzymam odpowiedź. Oczywiście nie przeszła. Po kilku dodatkowych dniach
    skontaktowałem się z Revolutem ponownie, w ciągu kilku minut pieniądze zostały
    zaksięgowane na rachunku, a później przyszła odpowiedź, że chargeback został
    wykonany.
    W przypadku Revolut w pomocy są wszystkie konieczne informacje do złożenia wniosku, w
    Millennium musiałem korzystać z pomocy konsultanta. Wcześniej tylko raz korzystałem z
    takiej procedury w śp. Kredyt Banku, wtedy trwało to ponad 6 m-cy, ale środki zostały
    zwrócone przez bank. Napisali mi, że z uwagi na dobrą współpracę zwracają mi środki
    chociaż sami ich nie wyegzekwowali od sprzedawcy. Nie wiem ile było w tym prawdy,
    ale dla mnie cel został osiągnięty.
    Podsumowując, w żadnym z przypadków procedura nie przeszła gładko bez dodatkowego
    działania. Revolut ma znacznie przejrzystszy proces niż Millennium.

    MK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 16.12.21 23:19 WAM

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1