  • Data: 2022-08-16 16:27:40
    Temat: Re: Będą zmiany w podatku Belki!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Aug 2022 16:13:53 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Ceny mieszkań to jedno (i oczywiście element inflacji odczuwalnej przez
    > społeczeństwo), ale koszty związane z eksploatacją mieszkań to drugie.

    Ale to chyba akurat obejmuje

    skazniki-cen/wskazniki-cen-towarow-i-uslug-konsumpcy
    jnych-pot-inflacja-/roczne-wskazniki-cen-towarow-i-u
    slug-konsumpcyjnych/
    > I co mi po tym, jak ja sam robię zakupy w sklepie, więc WIEM jak to było
    > i jak to jest?

    Widzisz minusy, a nie widzisz plusów :-

    > Jasne że dobrze. Dlaczego miałby to być objaw kryzysu?

    Bo w kryzysie obywatele zaczynają kazdą złotowke oglądac przed
    wydaniem i ceny nie rosną. A w okresie hossy to im swietlane
    perspektywy skrzydel dodają, także w wydatkach.

    > Wiem że niektórzy usprawiedliwiają inflację (max kilkuprocentową) tym,
    > że przecież rozwój jest szybszy - ale to nie czyni inflacji, samej
    > z siebie, niczym dobrym.

    A to swoją drogą - ceny mogly wzrosnąc, zarobki wiecej, i w efekcie
    mimo inflacji stac cie na wiecej.
    Tylko oszczedzac sie nie oplacalo :-(

    > Być może, ale GUSowskie statystyki nigdy nie były podobne do tego, co
    > odczuwało realnie społeczeństwo.

    Chetnie bym to poparl konkretnym koszykiem, ale GUS go akurat dobrze
    ukrywa :-)

    > Tzn. w ogóle jakieś tam tendencje były podobne, oczywiście. Natomiast
    > absolutne wartości numeryczne - raczej nie.

    Ten koszyk sie zmienia, ale tez zmieniaja sie wydatki.
    Np. juz sie nie kupuje magnetowidow :-)

    Poza tym ... ziemniaki w tym roku wyjatkowo drogie.
    Ale wiekszosc kupilem w promocji po 0.99

    > To także działało w drugą stronę, według GUS inflacja była
    > kilkuprocentowa, ale ja jej (subiektywnie, rzecz jasna) nie odczuwałem
    > (raczej minimalną deflację).

    No wlasnie. Ale subiektywnie - musialbys podsumowac wydatki, albo
    przesledzic ceny.

    J.