  • Data: 2022-08-16 16:13:53
    Temat: Re: Będą zmiany w podatku Belki!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Obecna inflacja chyba nie obejmuje cen mieszkan.

    Ceny mieszkań to jedno (i oczywiście element inflacji odczuwalnej przez
    społeczeństwo), ale koszty związane z eksploatacją mieszkań to drugie.

    > https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/w
    skazniki-cen/wskazniki-cen-towarow-i-uslug-konsumpcy
    jnych-pot-inflacja-/roczne-wskazniki-cen-towarow-i-u
    slug-konsumpcyjnych/

    I co mi po tym, jak ja sam robię zakupy w sklepie, więc WIEM jak to było
    i jak to jest?

    > No ale czy niska inflacja to dobrze, czy objaw kryzysu?

    Jasne że dobrze. Dlaczego miałby to być objaw kryzysu?
    Wiem że niektórzy usprawiedliwiają inflację (max kilkuprocentową) tym,
    że przecież rozwój jest szybszy - ale to nie czyni inflacji, samej
    z siebie, niczym dobrym.

    > Ale cos sie zmienilo w tych koszykach istotnie od powiedzmy 2002 roku?

    Być może, ale GUSowskie statystyki nigdy nie były podobne do tego, co
    odczuwało realnie społeczeństwo.

    Tzn. w ogóle jakieś tam tendencje były podobne, oczywiście. Natomiast
    absolutne wartości numeryczne - raczej nie.

    To także działało w drugą stronę, według GUS inflacja była
    kilkuprocentowa, ale ja jej (subiektywnie, rzecz jasna) nie odczuwałem
    (raczej minimalną deflację).
    --
    Krzysztof Hałasa