  • Data: 2022-08-16 15:53:45
    Temat: Re: Będą zmiany w podatku Belki!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Aug 2022 15:43:06 +0200, Krzysztof Halasa wrote:
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >
    > [inflacja]
    >
    > Jasne. Zresztą większa także. Np. w PRL (już nie będę wnikał za którego
    > I sekretarza jaka). Ale później inflacja cały czas spadała. Spadała
    > nawet poniżej zera - np. koszty "mieszkaniowe" nie spadały, ale ceny
    > w supermarkecie - owszem.

    Obecna inflacja chyba nie obejmuje cen mieszkan.

    > Tak było do czasu Mrs. Szydło. Pierwsza poszła do góry żywność, i tak
    > jej generalnie zostało. Teraz to z każdym tygodniem mam inne ceny
    > w sklepie.

    https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/w
    skazniki-cen/wskazniki-cen-towarow-i-uslug-konsumpcy
    jnych-pot-inflacja-/roczne-wskazniki-cen-towarow-i-u
    slug-konsumpcyjnych/

    Jak widac byla w 2008, 2009, 2010, 2011, 2012,
    a zatrzymala sie 2013-2016.

    Co jest ciekawe, bo widac kryzys 2008 zaatakowal nas z opoznieniem.

    No ale czy niska inflacja to dobrze, czy objaw kryzysu?

    > Faktem jest, że za część inflacji odpowiada tu Mr. Trzaskowski ze swoim
    > "podatkiem śmieciowo - wodnym" (który, jak mniemam, miał zapełnić
    > dziurę po dzierżawie wieczystej).

    > Niewątpliwie za część inflacji odpowiada deprecjacja złotówki, to są
    > oczywiście sprawy połączone. Rząd od dawna przygotowywał się do
    > deprecjacji złotówki, wiedząc że słaba waluta + duże zadłużenie
    > zagraniczne oznacza problemy.
    >
    > Celowo nie piszę o wskaźnikach GUS, bo GUS "od zawsze" stosował inne niż
    > np. ja "koszyki inflacyjne" (czytaj: był na usługach rządu).

    Ale cos sie zmienilo w tych koszykach istotnie od powiedzmy 2002 roku?

    J.