  • Data: 2022-08-16 15:43:06
    Temat: Re: Będą zmiany w podatku Belki!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    [inflacja]
    > Mniejsza wychodzila i wczesniej.

    Jasne. Zresztą większa także. Np. w PRL (już nie będę wnikał za którego
    I sekretarza jaka). Ale później inflacja cały czas spadała. Spadała
    nawet poniżej zera - np. koszty "mieszkaniowe" nie spadały, ale ceny
    w supermarkecie - owszem.

    Tak było do czasu Mrs. Szydło. Pierwsza poszła do góry żywność, i tak
    jej generalnie zostało. Teraz to z każdym tygodniem mam inne ceny
    w sklepie.
    Faktem jest, że za część inflacji odpowiada tu Mr. Trzaskowski ze swoim
    "podatkiem śmieciowo - wodnym" (który, jak mniemam, miał zapełnić
    dziurę po dzierżawie wieczystej).

    Niewątpliwie za część inflacji odpowiada deprecjacja złotówki, to są
    oczywiście sprawy połączone. Rząd od dawna przygotowywał się do
    deprecjacji złotówki, wiedząc że słaba waluta + duże zadłużenie
    zagraniczne oznacza problemy.

    Celowo nie piszę o wskaźnikach GUS, bo GUS "od zawsze" stosował inne niż
    np. ja "koszyki inflacyjne" (czytaj: był na usługach rządu).
    --
    Krzysztof Hałasa