  • Data: 2022-06-10 06:42:34
    Temat: Re: Aligator zestrzelony Igłą
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 10 Jun 2022 02:14:24 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F" e7jz1psimiqz.1tcrg2eejmgqh$....@4...net

    > Bo jesteś daleko od nich... Strzelają...

    > Girkin czy tamtejsza ludność?

    Sam jeden Girkin nie dalby rady.
    Z kilkoma kolegami tez nie dalby rady.
    Z kilkoma tysiacami "zielonych ludzikow" tez nie dalby rady.

    > Ukraińcy potrafili walczyć -- gdy przeszli na stronę
    > Moskwy, Rzeczpospolita nie miała szans na przetrwanie.

    Ale co masz na mysli?
    Po pierwszym rozbiorze czesc ukrainska pozostala nieruszona.
    A zle sie zaczelo dziac na dlugo wczesniej.

    > Nasi przodkowie niepotrzebnie zbudowali sobie
    > wrogów w: Brandenburgii, Szewcji, Ukrainie...

    Jak to w Europie - raz sie bili, raz zawiazywali sojusze.

    IMO - przegapilismy ten moment, gdy "demokracja szlachecka" przestala
    wystarczac.
    Ciekawe co to bylo - chlop z karabinem rowny szlachcicowi,
    czy chlop z armatą?

    > W 30 lat czy w 30 tygodni?

    30 miesiecy?

    Oczywiscie odbudowa tych zniszczonyc budynkow dluzej potrwa.
    Tylko najpierw sie musi wojna skonczyc, a to moze 30 lat potrwac.

    U siebie tak chyba nie gwalca.

    J.