  • 1. Data: 2007-04-30 16:25:48
    Temat: Opłata w mbanku za wyciągnięcie kasy z bankomatu w Norwegii
    Od: "wojtek " <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    1. ile mbank pobiera za wyciągnięcie kasy z bankomatu w Norwegii ?
    2. ile kasy pobiera mbank za zapłacenie kartą płatniczą (tą do ekonta) np. w
    restauracji czy też w supermarkecie w Norwegii?

    Wojtek

  • 2. Data: 2007-04-30 16:40:58
    Od: "sumi" <W...@p...onet.SPAM.pl>

    "wojtek " wrote in message

    > 1. ile mbank pobiera za wyciągnięcie kasy z bankomatu w Norwegii ?
    > 2. ile kasy pobiera mbank za zapłacenie kartą płatniczą (tą do ekonta) np.
    > restauracji czy też w supermarkecie w Norwegii?

    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/oplaty-velectron-
    debet.html

    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 3. Data: 2007-04-30 16:52:22
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2007 16:25:48 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: wojtek <m...@N...gazeta.pl>
    napisała:
    > Witam,
    >
    > 1. ile mbank pobiera za wyciągnięcie kasy z bankomatu w Norwegii ?

    300PLN + 20 EUR
    > 2. ile kasy pobiera mbank za zapłacenie kartą płatniczą (tą do ekonta) np. w
    > restauracji czy też w supermarkecie w Norwegii?

    10% wartości transakcji.

    KJ

    PS. Tak naprawdę, to te kwoty są zupełnie inne, ale podobnie jak Tobie
    nie chciało mi się sięgać do Tabeli Opłat i Prowizji, gdzie odpowiednia
    wartość powinna się znaleźć...

    GNU is Not Unix

  • 4. Data: 2007-05-02 12:41:14
    Od: "Robert.I" <b...@K...pl>

    Użytkownik "wojtek " <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > 1. ile mbank pobiera za wyciągnięcie kasy z bankomatu w Norwegii ?

    TOIP
    > 2. ile kasy pobiera mbank za zapłacenie kartą płatniczą (tą do ekonta)
    > np. w restauracji czy też w supermarkecie w Norwegii?

    Aaaaa tu jest ciekawie. Ogólna zasada:

    Lokalna waluta zostaje przez Visę przeliczona na Dolara (dostajesz po tyłku
    na spreadzie)
    Visa rozlicza się w dolarach, ale banki w Europie w Ojro....no to jedziemy -
    przeliczamy Dolary na Ojro (dostajesz po tyłku na spreadzie)
    Masz konto w PLN? No to mBank przelicza Ojro na PLN (dostajesz po tyłku na
    spreadzie+2% za przewalutowanie)

    O ile mi wiadomo trudno ustalić po jakich kursach przelicza VISA

    Czy gdzieś popełniłem błąd?

    R.

  • 5. Data: 2007-05-02 12:45:19
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.05.2007 Robert.I <b...@K...pl> napisał/a:
    > Lokalna waluta zostaje przez Visę przeliczona na Dolara (dostajesz po tyłku
    > na spreadzie)

    Niekoniecznie na dolara. Może być równie dobrze na EUR. Nie wiem, jak
    akurat w mBanku jest.

    > Visa rozlicza się w dolarach, ale banki w Europie w Ojro....no to jedziemy -
    > przeliczamy Dolary na Ojro (dostajesz po tyłku na spreadzie)

    To nieprawda. Przeliczane jest z waluty, w której była transakcja, na
    walutę rozliczeniową, a potem na PLN. Nie ma dodatkowego przewalutowania w
    środku.

    > O ile mi wiadomo trudno ustalić po jakich kursach przelicza VISA

    E tam.
    http://www.corporate.visa.com/pd/consumer_services/c
    onsumer_ex_rates.jsp?src=home
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 6. Data: 2007-05-02 13:06:48
    Od: "yasiek" <y...@p...onet.pl>

    .

> [...]
    >
    > To nieprawda. Przeliczane jest z waluty, w której była transakcja, na
    > walutę rozliczeniową, a potem na PLN. Nie ma dodatkowego przewalutowania w
    To chyba zalezy od banku i od karty bo w regulaminie Millenium jest
    napisane:
    Transakcje dokonane w innej walucie niż EUR są uprzednio przeliczane na USD
    według
    kursu zakupu waluty danego kraju, a następnie na EUR wg kursu
    sprzedaży USD stosowanych przez MasterCard w dniu rozliczenia
    transakcji, a następnie na PLN wg kursu sprzedaży stosowanego
    przez Bank.

    --
    ~yasiek

  • 7. Data: 2007-05-02 13:09:27
    Od: "Robert.I" <b...@K...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnf3h20p.emf.samotnik@localhost.localdomain..
    .

    > To nieprawda. Przeliczane jest z waluty, w której była transakcja, na
    > walutę rozliczeniową, a potem na PLN. Nie ma dodatkowego przewalutowania w
    > środku.

    walutą rozliczeniową Visa jest dolar
    walutą rozliczeniową Banków jest Euro....
    Na którą walutę rozliczeniową?

  • 8. Data: 2007-05-02 13:11:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    .

    > walutą rozliczeniową Visa jest dolar
    > walutą rozliczeniową Banków jest Euro....

    KARTY.

  • 9. Data: 2007-05-02 13:13:18
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.05.2007 yasiek <y...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > sprzedaży USD stosowanych przez MasterCard w dniu rozliczenia
    > transakcji, a następnie na PLN wg kursu sprzedaży stosowanego

    Naprawdę? Uff, dobrze wiedzieć, jeszcze nie wziąłem od nich karty :) Tak
    czy siak to jest raczej przypadłość tego banku i może co najwyżej
    zniechęcić do korzystania z jego kart płatniczych za granicą. Podane przeze
    mnie przewalutowania są minimalnymi koniecznymi i banki, w których ja mam
    karty, tylko takie przeprowadzają.

  • 10. Data: 2007-05-02 13:18:14
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 02 May 2007 12:45:19 +0000, Samotnik napisał(a):

    > Niekoniecznie na dolara. Może być równie dobrze na EUR. Nie wiem, jak
    > akurat w mBanku jest.

    Karty Visa mBank rozlicza w USD. W EUR na pewno BZ WBK i Lukas.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com