  • 1. Data: 2007-04-30 18:39:06
    Temat: Cudowne lokaty - kolejna lewizna ?
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Szwajcarski lejek
    09:00 28.05.2005
    sobota

    Rynek kapitałowy - Gwarantowane zyski z tajemniczego portfela

    Szwajcarska firma Tourex pożycza od mieszkańców Śląska po 10 tys. euro. Nie
    wiadomo, w co je inwestuje, ale gwarantuje 12% zysku rocznie. W transakcji
    pośredniczy bielska firma - Novision.

    Firma Novision z Bielska-Białej pisze o sobie, że należy "do grona liczących
    się podmiotów prowadzących działalność w sektorze dystrybucji produktów
    finansowo-ubezpieczeniowych", działa od 1991 r. i wywodzi się z Niemiec.
    Gdzie
    można znaleźć firmę? "Jesteśmy wszędzie tam, gdzie Ty" - głosi strona www.
    "Dołącz do nas" - zaprasza i zachęca "otrzymasz dostęp do informacji oraz
    źródeł korzystnego lokowania pieniędzy". Novision szuka też
    współpracowników,
    którym proponuje udział w licznych szkoleniach i konferencjach. Nie ujawnia
    jednak, gdzie się odbywają.

    Spółka zachęca, aby nawiązać z nią kontakt, bo wie, jak ulokować pieniądze,
    aby roczna stopa zwrotu wyniosła 12,5%. Tłumaczą to przedstawiciele Novision
    na specjalnie organizowanych spotkaniach. Na jedno z nich został zaproszony
    K.T. (dane do wiadomości redakcji). Usłyszał, że firma pośredniczy w
    sprzedaży
    obligacji emitowanych przez rząd Stanów Zjednoczonych. Przedstawiciele
    bielskiej firmy opowiadali, że to specjalne papiery, emitowane w ciągu kilku
    godzin, w wyjątkowych sytuacjach, takich jak ostatnie tsunami. Mówili,
    relacjonuje nasz rozmówca, że rząd USA na tym zarabia, bo przekazując
    pieniądze na pomoc, gwarantuje sobie jednocześnie udział amerykańskich
    firm w
    odbudowie, co napędza przychody i amerykański PKB. Kto gwarantuje wykup
    papierów? - rząd USA. Dlaczego nikt wcześniej o nich nie słyszał? Bo to
    tajny
    produkt, do którego dostęp ma tylko kilka firm na świecie.

    Novision tylko dystrybuuje

    Prezes Novision Mariusz Stefan potwierdził w rozmowie z nami, że firma ma w
    ofercie produkt gwarantujący 12-proc. stopę zwrotu. Zastrzegł, że spółka
    jest
    tylko jego dystrybutorem. Właścicielem jest inna firma, z siedzibą w
    Szwajcarii - Tourex AG. Prezes Stefan określił funkcję Toureksu jako
    "lejka",
    do którego spływają pieniądze, by "na wyższym szczeblu" mogły być
    inwestowane
    przez zarządzających. Lejek, jak wyjaśnił Mariusz Stefan, jest potrzebny, bo
    bariera wejścia w inwestycję gwarantującą 12% zysku rocznie jest wysoka - 50
    mln euro.

    Prezes Stefan przesłał nam kopię odpisu ze szwajcarskiego rejestru. Według
    wpisu z 1990 r., Tourex AG miał 200 tys. CHF kapitału. Pośredniczył i
    finansował podróże oraz handlował sprzętem sportowym i produktami
    codziennego
    użytku. Z kolei w 1999 r. do rejestru wpisano firmę Tourex International, o
    kapitale 1,7 mln CHF. Oba Toureksy łączą menedżerowie: Herbert Kanis i Weber
    Werner Rene. Czy są jeszcze związki kapitałowe? Taka informacja z
    rejestru nie
    wynika.

    Tourex pożycza i gwarantuje

    Aby klient Novision mógł zarobić 12% w skali roku, musi przekazać 10 tysięcy
    dolarów, euro bądź franków szwajcarskich na konto Toureksu w Pekao.
    Wcześniej
    podpisuje z Tourex AG umowę, w której pożycza mu na rok pieniądze z
    oprocentowaniem 1% miesięcznie. Szwajcarski kontrahent zobowiązuje się z
    kolei, że będzie przekazywał odsetki na konto pożyczkodawcy kwartalnie i
    z dołu.

    (...) "W przypadku gdy nie będzie już możliwości wypracowania odsetek,
    Tourex
    jest zobowiązany niezwłocznie oddać pożyczkę. Tym samym firmie Tourex
    przysługuje prawo przedterminowego wypowiedzenia umowy. Do dnia
    przedterminowego wypowiedzenia umowy przez Tourex ustalane odsetki muszą być
    zapłacone. Kapitał pożyczki zostanie w pełni zabezpieczony przez firmę
    Tourex
    (...)" - brzmi trzeci punkt umowy.

    Umowa jest zawierana na terenie Szwajcarii i zgodnie z tamtejszym prawem.

    Transgraniczne zaufanie

    Co dzieje się z pieniędzmi pożyczonymi Toureksowi? - szczegółów nie zna
    nawet
    prezes Novision. Domyśla się, że środki są lokowane w instrumenty finansowe.

    Według prezesa Stefana, skuteczność Toureksu przekonała Novision do
    współpracy. Zarząd i pracownicy, jako pierwsi w Polsce, pożyczyli Szwajcarom
    pieniądze. Odwiedzili siedzibę i poznali niektórych klientów Toureksu. Po
    dwóch latach systematycznie spływających odsetek, zdecydowali się
    zaproponować
    produkt innym klientom w Polsce.Do tej pory kupiło go 200 osób.

    Komentarz

    Mistyka finansów

    Brak informacji i niepewny los inwestycji wiąże się z ryzykiem. Ryzyko musi
    być odpowiednio wycenione. 9,5% to oprocentowanie obligacji TVN - stacji w
    potrzebie, ale znanej i wypełniającej obowiązki informacyjne. Roczny wzrost
    niektórych portfeli funduszy działających na polskim rynku przewyższa czasem
    13%. Jaką stopę zwrotu powinien przynosić portfel owiany tajemnicą? Jacek
    Siwicki, szef Enterprise Investors zarządzającego największymi funduszami
    private equity w kraju, celnie zauważył, że "mistyka finansów" sprawdza się,
    ale u Tuwima. Polecam szmonces poety o takim tytule. Rapaport - dłużnik
    Goldberga - unika spłaty 800 zł. Mówi: "Bo przecież pan chce, żebym panu
    oddał
    osiemset złotych, a ja ich nie mam. Bo ja pożyczyłem Maliniakowi, Maliniak
    Rajtmanowi, Rajtman Gutmanowi, Gutman pożyczył panu, a pan mnie, nikt
    ich nie
    wydał, bo każdy drugiemu pożyczył i nikt ich nie ma. To ja się pana pytam,
    gdzie się podziało te osiemset złotych". Goldberg: "A czy ja wiem?!" I
    Rapaport: "O, widzi pan, to jest ta mistyka finansów. I stąd się wziął ten
    cały kryzys ogólnoświatowy".

    Urszula Zielińska

    Tekst z kolumny nr 1 Gazety Giełdy Parkiet

  • 2. Data: 2007-04-30 18:45:26
    Temat: Re: Cudowne lokaty - kolejna lewizna ?
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    A i ciekawa piramidka dystrybutorow

    sledziq
    Bylem narazie na 1 podstawowym szkoleniu firmy Novision. Mam dopiero 21
    lat wiec o finansach nie wiem za wiele Powiem tak : jeżeli ktoś uważa -
    szkolenie=dziwki + nauka golfa to sie grubo przejedzie. Startowaliśmy o
    9:00 koniec przeciągnał sie jakoś po 22. Drugiego dnia od 8:00 do 14.
    Zarcie słabe , przerw praktycznie nie było. Za to dowiedzialem sie
    MNÓSTWA ciekawych rzeczy, które na pewno kiedys mi sie przydadza...A to
    szkolenie przeciez nie zobowiązuje nikogo do wstąpienia w ich szeregi!!
    Wolna wola. Jeśli sie juz zdecydujesz to jak wyglądają zarobki :
    wszytsko zależy od ciebie dajmy na to ze udalo ci sie podpisać umowe z
    klientem na min kwote - 2400zl. z tego, przy ich przeliczniku na reke
    bedziesz mial ok 700zl. Malo? Dodam tylko ze srednia umowa jest na
    5800zl na dzien dzisiejszy. To juz blisko 2000zl i to na 1 szczeblu
    kariery!!( ciekawy punktowy system). Jezli ktoś jest dobry, zna ludzi z
    kasą, jest komunikatywny - żyła złota.
    Ps. moj kumpel (tez 21 lat), ktory mnie w to wciaga wlasnie w drugim
    miesiącu pracy zarobil 9000zl.Byłem przy tym Wszystko zalezy od was.

  • 3. Data: 2007-04-30 18:50:22
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Jan Strybyszewski napisał(a):
    > A i ciekawa piramidka dystrybutoro

    i dyskusja forum
    http://www.forum.o2.pl/temat.php?id_p=4421247&start=
    0

    Jacy ci ludzie sa naiwni toz to zwyczajna piramida
    i pewnie nie ma zadnych assetow a odsetki sa splacane z pieniedzy
    kolejnych jeleni

  • 4. Data: 2007-04-30 22:21:02
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Jan Strybyszewski pisze:

> [...]
    >
    > Jacy ci ludzie sa naiwni toz to zwyczajna piramida
    > i pewnie nie ma zadnych assetow a odsetki sa splacane z pieniedzy

    Dzisiaj mi wpadło, więc podrzucę bo jest osadzone w temacie:
    http://rozbicki.info/
    Nie wiem czy to czasem nie fake, ale czyta się wybornie ;)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 5. Data: 2007-05-01 08:10:04
    Od: Ra <...@s...pl>

    Jan Strybyszewski napisał(a):
    > Szwajcarski lejek
    > 09:00 28.05.2005
    > sobota
    >
    > Rynek kapitałowy - Gwarantowane zyski z tajemniczego portfela

    pewnie to zwykła piramida tylko dodana historia o odsetkach żeby
    brzmiało bardziej wiarygodnie i zgodnie z prawem. 12% zysku to mało bo
    jak autor pisze z wpłaconych 2400 na ręke ma 700 czyli kapitał "do
    inwestycji" to wogóle wyjdzie pewnie z 1000zł
    Kolega w czyms takim był, firma też była ze szwajcarii, nawet nieźle
    sobie radził dopóki firma nie zniknęła z rynku. Klue polegało na tym że
    wpłacał bodajże 8tys zł i oczywiście musiał znaleźc kolejnych żeby kasa
    nie przepadła więc motywator bardzo był bardzo silny. Nie muszę mówic że
    po upadku firmu stracił swoich kolegów. Ja wyczuwam piramidki na
    kilometer wiec nie dałem się wciągnąc

  • 6. Data: 2007-05-01 13:21:19
    Od: TJE <n...@w...ua>

> [...]
    >
    > Jacy ci ludzie sa naiwni toz to zwyczajna piramida
    > i pewnie nie ma zadnych assetow a odsetki sa splacane z pieniedzy

    Piszą tam że nazwa pochodzi z niemieckiego od nowy ale w tym języku nowy
    pisze sie "neu" nowe to "neue" więc coś niedouczeni ci pracownicy i
    głupoty powtarzają

  • 7. Data: 2007-05-02 06:20:06
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Szwajcarski lejek
    > 09:00 28.05.2005

    mamy już 2007 rok jakbyś jeszcze nie zauważył...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 8. Data: 2007-05-02 07:18:59
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    gg napisał(a):
    > Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > mamy już 2007 rok jakbyś jeszcze nie zauważył...

    A przysnelo mi sie na 2 lata. ALe firma jak najbardziej dziala.
    teraz chyba wciskaja tez i Skandie.

  • 9. Data: 2007-05-02 07:30:24
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    > ALe firma jak najbardziej dziala.
    > teraz chyba wciskaja tez i Skandie.

    Takie firmy będą zawsze... aż do kolejnego skandalu. Teraz dużo ludzi
    wpłaca więc nie ma problemu z wypłatami (wypłaty są finansowane z wpłat).
    Ale jak gospodarka zwolni i ludzie zechcą skonsumować zyski to kasę
    dostaną tylko ci pierwsi.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 10. Data: 2009-01-24 14:17:47
    Od: "Korporacja Feniks" <kontakt@WYTNIJ_TOkorporacja-feniks.com>

    INFORMACJA DLA POSZKODOWANYCH
    Obecnie przeciwko firmie Tourex Middle East FZE z
    siedzibą w Dubaju toczy się postępowanie upadłościowe przed Sądem Okręgowym
    (Landesgericht) Feldkirch w Austrii,

    Dla całej grupy poszkodowanych istnieje możliwość przyłączenia się do postępowania
    upadłościowego.

    W celu właściwej obsługi i reprezentacji osób poszkodowanych przez Tourex Middle East
    FZE z siedzibą w Dubaju, Korporacja Prawno Finansowa &#8222;Feniks&#8221; Spółka
    Komandytowo-Akcyjna Jerzy Kupisz z siedzibą w Lublinie i Kancelaria Adwokacka Dr.
    Andrzej Remin & Tomasz Gaj; Mariahilferstrasse 20; 1070 Wien podpisały umowę o
    współpracy partnerskiej.

    Przedmiotem umowy jest kooperacja dotycząca reprezentacji osób poszkodowanych przez
    działanie Tourex Middle East FZE.

    Partnerzy umowy uzgodnili współpracę odnośnie stworzenia wspólnej struktury
    organizacyjnej mającej na celu skuteczną obsługę wierzycieli z punktu widzenia
    prawnego, technicznego oraz logistycznego w ramach postępowania upadłościowego.

    Jednocześnie w ramach kooperacji działań dokonujemy reprezentacje klientów przed
    wszystkimi sądami, prokuratorami, syndykami, osobami, urzędami, instytucjami, a w
    szczególności w sprawie znalezienia majątku ukrytego firmy jak też odnalezienia i
    zabezpieczenia majątku wspólników Tourex Middle East FZE we wszystkich krajach ,w
    których majątek może się znajdować, w celu jego zabezpieczenia w poczet odzyskania
    wierzytelności na rzecz naszych klientów.

    Wszystkie osoby poszkodowane przez Tourex Middle East FZE zapraszamy do skorzystania
    z oferowanych usług dotyczących odzyskania wierzytelności.

    Każdemu z Państwa zostanie nadany indywidualny numer identyfikacyjny zgodny z numerem
    udzielonego przez Państwa pełnomocnictwa ,dzięki czemu bez ujawniania danych
    osobowych będą mogli Państwo na bieżąco śledzić postępy w powierzonej nam sprawie:

    -datę zgłoszenia do masy upadłościowej

    -suma wierzytelności

    -suma odsetek

    -inne ważne dla sprawy

    Będziemy również zamieszczali treść wszystkich składanych pism procesowych, co
    pozwoli Państwu na bieżące śledzenie przebiegu procesu upadłościowego oraz postępów
    w poszukiwaniu i zabezpieczaniu majątku Tourex Middle East FZE i majątku
    wspólników firmy, które to informacje umożliwią Państwu ciągłe monitorowanie działań
    prowadzonych na Państwa rzecz w celu odzyskania roszczeń wraz z należnymi odsetkami.

    Zgłoszenia z podaniem telefonu kontaktowego prosimy kierować w zakładce Kontakt lub
    pod adres e-mail: k...@k...com
    infolinia dla poszkodowanych 0801 011 459