  • 1. Data: 2007-04-30 06:45:20
    Temat: optymalny kredyt
    Od: l...@g...com

    Witam, planuje w najbliższych dniach wziąć kredyt 110% na zakup
    nieruchomości za 170 000 zł
    Kredyt będę spłacać około 35 lat, przed wędrówką po bankach chciałbym
    sie poradzić jakie
    czynniki wziąć pod uwagę przy wybieraniu banku ? do tej pory
    rozmawiałem z jednym doradcą
    i zdecydowanie odradzano mi wzięcie w CHF, zaoferowano mi w PLN za
    5,6%, trochę się zdziwiłem
    bo jeszcze kilka miesięcy temu kredyty były na oprocentowaniu ~2% (w
    CHF) ...a teraz szok, zwłaszcza
    że samych procent z zaciągniętego kredytu w PLN co miesiąc będzie tyle
    za ile obecnie wynajmuje mieszkanko :((
    Czy ktoś brał ostatnio kredyt i na jakich warunkach ? czy rzeczywiście
    bardziej opłaca sie teraz brać kredyt w PLN ? Fakt CHF ostatnio spadł
    sporo, ale przy kredytach długoterminowych ( w tym przypadku ponad 30
    lat)
    wartość CHF będzie uśredniona. dzięki /lad2552

  • 2. Data: 2007-04-30 23:03:28
    Temat: Re: optymalny kredyt
    Od: Kudlaty <n...@n...pl>

    On 29 Apr 2007 23:45:20 -0700, l...@g...com wrote:

> [...]
    >lat)
    >wartość CHF będzie uśredniona. dzięki /lad2552

    ja tam biore w CHF oto argumenty za:
    - umacnianie sie zlotego az do czasu wejscia do strefy euro
    - bardziej stabilne stropy procentowe - RPP nie ma wplywu
    - niskie oprocentowanie
    - chf maja ta sama tendencje co EURO

    Dlaczego banki proponuja w PLN
    - RPP moze lepiej sterowac inflacja
    - mniejsze ryzyka walutowe - jakie ryzyko skoro nasza gospodarka jest
    polaczona z gospodarka EU
    - bo chca wiecej zarobic
    - mniejsze zadluzenie Polski w CHF

    Greneralnie dla zwyklego obywatela lepiej jest w CHF.

  • 3. Data: 2007-05-03 11:13:10
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    > Greneralnie dla zwyklego obywatela lepiej jest w CHF.

    Powiedz to ludziom co kilka lat temu kredyty w euro brali... Moja rada dla
    autora watku - jezeli bierzesz kredyt na kilkadziesiat lat - bierz w walucie
    w której zarabiasz. Bo 35 lat to od cholery i ciut ciut... powodzenia

    @dams
    --
    www.kredyt.org.pl

  • 4. Data: 2007-05-04 09:59:08
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > w której zarabiasz. Bo 35 lat to od cholery i ciut ciut... powodzenia

    WIBOR rośnie w najlepsze :-( Mam kredyt w PLN i właśnie oprocentowanie
    wzrosło mi o 0,2 %. Prognozy na 2007 dot. WIBOR są nienajlepsze, tzn.
    zakładany jest dalszy wzrost (do ok. 4,67%). To da wzrost oprocentowania
    kredytu PLN o dalsze 0,2-0,4%. Czyli będzie wynosił nie mniej niż 5,5%. Czy w
    porównaniu z LIBOREM i obecnym oprocentowaniem kredytów CHF nie jest to sygnał
    do ucieczki z PLN do CHF ?

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 5. Data: 2007-05-04 10:08:42
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    e-kran napisał(a):

> [...]
    > porównaniu z LIBOREM i obecnym oprocentowaniem kredytów CHF nie jest to sygnał

    A Libor CHF to spada ?
    2,21% 3 miesiace temu, a teraz 2,37%
    Rok temu LIBOR CHF był 1,4% to mamy niezly wzrost.

  • 6. Data: 2007-05-05 10:59:47
    Od: l...@g...com

    On 4 Maj, 12:08, Jan Strybyszewski <g...@o...pl> wrote:

    > A Libor CHF to spada ?
    > 2,21% 3 miesiace temu, a teraz 2,37%
    > Rok temu LIBOR CHF był 1,4% to mamy niezly wzrost.

    moze optymalnym rozwiazaniem byloby wziasc CHF i po paru latach
    przewalutowac (juz czytalem takie porady na grupie wczesniej) ? btw.
    dlaczego na CHF banki marze maja wyzsza niz w PLN ?

  • 7. Data: 2007-05-05 11:12:35
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Prawo podaży i popytu.
    Ciekawe, dlaczego marże były relatywnie wysokie, gdy Libor był niziutki.
    No, to drugie mozna tłumaczyć wzrostem konkurencyjności wymuszającym efektywność
    know-how itp.
    JaC