  • 41. Data: 2011-12-27 19:56:57
    Temat: Re: Odwrócona hipoteka - Nie dajmy się oszustom!!!
    Od: Pan Sowa <p...@g...ru>

    W dniu 2011-12-27 09:14, z pisze:
    > http://banki.wp.pl/kat,121354,title,Emeryci-graja-w-
    rosyjska-ruletke-Czy-odwrocona-hipoteka-to-zmieni,wi
    d,14104638,wiadomosc.html
    > Dawno mi się tak mocno scyzoryk nie otwierał

    A co kogo obchodzi co ktoś robi ze swoim mieszkaniem ? Lepiej już mieć z
    tego te 300 zł miesięcznie niż zapisać mieszkanie na jakiś kościół czy
    inną sektę/partię polityczną i mieć z tego nic (nawet wątpię aby za nowe
    Audi A6/A8 - akurat za mieszkanie warte 300 tyś zł - dla biskupa
    uzyskało się zbawienie, bo dosyć to sprzeczne z samą nauką kościoła).

    Zwłaszcza jak potencjalni spadkobiercy to sępy, które tylko czkają żeby
    położyć łapę na spadek.

    Mr. Owl

  • 42. Data: 2011-12-27 19:59:22
    Od: Pan Sowa <p...@g...ru>

    W dniu 2011-12-27 16:38, Liwiusz pisze:
    > Dołoży zatem do 1200zł emerytury, razem będzie 2200-2400, za które
    > będzie mogła wynająć stosowne do swoich potrzeb mieszkanie i godnie żyć.

    Ciężko godnie żyć w wynajętym mieszkaniu, zwłaszcza jak się ma 70+ lat i
    można w dowolnym momencie usłyszeć "pani się spakuje i wyprowadzi" w
    terminie kodeksowym, który w tym przypadku wynosi ile ? 3 miesiące ?

    Trudne oczekiwać od babinki że będzie mobilna jak student.

  • 43. Data: 2011-12-27 20:15:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-27 19:50, z pisze:

> [...]
    > A na pewno jest dla mnie zdumiewający rozdźwięk między kalkulacją banku
    > i kalkulacją zwykłego Kowalskiego który ma babcię.
    > Trzeba tylko apelować żeby "młodzi" pilnowali "starszych" żeby się na
    > takie "inwestycje" nie pisali bo to jest po prostu wykorzystywanie
    > starszych ludzi, nie obeznanych, nie znających tych wszystkich podłych
    > zagrywek jakie wymyślają te "instytucje zaufania publicznego"
    > Ech... "nie przesadzanie starych drzew" skąd ja to znam :-(
    > Teraz przyszła moda żerowania na tych uczuciach.
    > Aż się boję pomyśleć co będzie następne.

    Następne, to będzie "pomaganie" takim rentierom w zakańczaniu umowy
    dożywocia...

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2011-12-27 20:16:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-27 16:58, mvoicem pisze:

    > Liwiuszu - konkret. Ile byś mi dał miesięcznie?

    No, ze cztery stówki bym dał. Piszesz się? :)

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2011-12-27 20:48:48
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-12-27 18:19, sqlwiel pisze:
    > A nie lepiej sprzedać ten dom za 90% wartości, wpakować to na 10-letnie
    > obligacje, które ew. można komuś zapisać w spadku i żyć jak król z odsetek?

    10-latki mają zysk kapitalizowany co roku. Tak się nie da żyć z odsetek.

    --
    Raf

  • 46. Data: 2011-12-27 20:50:35
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-12-27 21:48, Rafał pisze:
    > 10-latki mają zysk kapitalizowany co roku. Tak się nie da żyć z odsetek.

    I w przeciwieństwie do 4-latek, są one doliczane do kapitału a nie
    wypłacane.

    --
    Raf

  • 47. Data: 2011-12-27 21:03:33
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2011-12-27 21:50, Rafał pisze:

    > I w przeciwieństwie do 4-latek, są one doliczane do kapitału a nie
    > wypłacane.

    ojtamchujtam... :) Już zapomniałem o szczegółach DZ-ek. :)

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 48. Data: 2011-12-27 21:23:51
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Rafał" <a...@m...invalid> napisał w wiadomości

    > I w przeciwieństwie do 4-latek, są one doliczane do kapitału a nie
    > wypłacane.

    a to jakies detaliczne tak dzialaja?

  • 49. Data: 2011-12-27 22:40:14
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.12.2011 21:16), Liwiusz wrote:

    > No, ze cztery stówki bym dał. Piszesz się? :)

    Liwiuszu. Najpierw pomstujesz na moje wyliczenia lokatowe, że 400zł to
    za mało, że źle liczę i tak dalej. A jak się Ciebie pytam ile powinno
    być uczciwie, to mówisz 4 stówy.

    To w końcu - dobre wyliczenia czy złe?

    p. m.

  • 50. Data: 2011-12-27 23:14:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.12.2011 23:40), mvoicem wrote:

    > Liwiuszu. Najpierw pomstujesz na moje wyliczenia lokatowe, że 400zł to
    > za mało, że źle liczę i tak dalej. A jak się Ciebie pytam ile powinno
    > być uczciwie, to mówisz 4 stówy.

    Ba, zapomniałem że mowa tutaj o hipotatycznych 10 latach, a więc Ty mi
    proponujesz znacznie mniej niż to, co gdzie indziej uznajesz za zbyt
    małą ratę.

    p. m.