  • 61. Data: 2011-12-28 11:22:49
    Temat: Re: Odwrócona hipoteka - Nie dajmy się oszustom!!!
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Jasne. Lepiej zatem pobierać 400zł od końca życia, też zjadane przez
    > inflację, co? :)

    400 zł plus darmowe mieszkanie!
    Poza tym nie wiem, może to 400 zł jest indeksowane inflacją, mam
    nadzieję, bo w przeciwnym wypadku to faktycznie kiepsko.

    MJ

  • 62. Data: 2011-12-28 12:04:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > 400 zł plus darmowe mieszkanie!

    Nie darmowe, wszystkie opłaty pozostają na sprzedającym.

    > Poza tym nie wiem, może to 400 zł jest indeksowane inflacją, mam
    > nadzieję, bo w przeciwnym wypadku to faktycznie kiepsko.

    Znając życie, pewnie nie jest indeksowane ;)

    --
    Liwiusz

  • 63. Data: 2011-12-28 12:23:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Nie darmowe, wszystkie opłaty pozostają na sprzedającym.

    CZYNSZ jest darmowy. W typowym przypadku czynsz jest (znacznie)
    wiekszy od oplat eksploatacyjnych.

    MJ

  • 64. Data: 2011-12-28 12:32:20
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 28 Gru, 13:23, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > CZYNSZ jest darmowy. W typowym przypadku czynsz jest (znacznie)
    > wiekszy od oplat eksploatacyjnych.

    Czynsz? A coz to takiego? ja place tylko oplaty eksploatacyjne i
    fundusz remontowy... oplaty na fundusz wynosza ok 25% oplat
    eksploatacyjnych...

    MK

  • 65. Data: 2011-12-28 12:59:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    MK <m...@i...pl> writes:

    > Czynsz? A coz to takiego? ja place tylko oplaty eksploatacyjne i
    > fundusz remontowy... oplaty na fundusz wynosza ok 25% oplat
    > eksploatacyjnych...

    Czynsz, to jest to coś, co trzeba płacić za wynajmowanie mieszkania.
    Pani Władka sprzedała swoje mieszkanie, a następnie WYNAJMUJE
    mieszkanie od banku nic za to nie płacąc.

    MJ

  • 66. Data: 2011-12-28 13:41:55
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 28 Gru, 13:59, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Czynsz, to jest to coś, co trzeba płacić za wynajmowanie mieszkania.
    > Pani Władka sprzedała swoje mieszkanie, a następnie WYNAJMUJE
    > mieszkanie od banku nic za to nie płacąc.

    Sprzedala? A gdzie ma kase? ;) Raczej zrobila darowizne...

    MK

  • 67. Data: 2011-12-28 14:15:38
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Znając życie, pewnie nie jest indeksowane ;)

    W tym artykule od którego wątek się zaczął było:
    "Co ważne oba fundusze co kwartał będą powiększały przyznaną rentę o
    wskaźnik inflacji."
    P.G.

  • 68. Data: 2011-12-29 07:10:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.12.2011 09:24), MK wrote:

    > - zysk inwestora 20% rocznie
    [....]
    > no, i liczymy
    >
    > - przyszla wartosc nieruchomosci - 404 806PLN

    Tak mniej więcej wychodzi.

    > - renta miesieczna - 1 076,34PLN

    ... bo wychodzi "lekkie" zdzierstwo.

    > Nie uwzglednialem zadnych kosztow typu fundusz remontowy, podatki itp.
    > Mozna przyjac, ze nalezy o te kwoty obnizyc rente, 20% to chyba
    > godziwy zarobek, nieprawdaz?

    Zaraz zaraz, założyłeś zysk 20%, niech tam i będzie. Ale sądziłem że w
    nich siedzi całe ryzyko związane z niepewnością pewnych czynników. A ty
    dodatkowo tą rentę 1076 zł chcesz obniżać?

    p. m.

  • 69. Data: 2011-12-29 07:32:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.12.2011 08:59), SQLwiel wrote:

    > Proste, jeśli wiemy, ile rencista jeszcze pożyje. Załóżmy, że ŚREDNIO (a
    > właśnie na tym uśrednianiu zarabiają ubezpieczyciele i banki) 10 lat.

    W tym podwątku rozważamy dokładnie 10 lat, więc średnio 10 lat to dobre
    założenie.

    > Jeśli mieszkanie jest WARTE 300k, to za te 300k można je z palcem w ...
    > sprzedać od ręki.
    > Pomijając więc efekt procentu składanego czy zainwestowania tej kasy w
    > cokolwiek,

    Czemu pomijasz ten efekt? IMHO można go pomijać przy transakcjach
    rocznych, bo jest znikomy. Przy transakcjach wieloletnich już jest dość
    istotny.

    > uczciwą rentą byłaby kwota rzędu 2500zł miesięcznie. Każde
    > jej obniżenie, to czysty zysk (a zainwestowanie - to zysk
    > przypuszczalny) po stronie "żyda".

    No więc, przy założeniu że:
    - inflacja będzie 3% zaś kwota nie będzie waloryzowana zaś WIBOR3 będzie
    się utrzymywał na poziomie 4.99 - wtedy to jest interes neutralny.
    Akurat trafiło Ci się że kapitał podzielony na liczbę rat + procent
    składany daje wartość nieruchomości po 10 latach powiększony o inflację.

    - ale jeżeliby kwota miała być waloryzowana, to dla mnie to byłby złoty
    interes. Wsadziłbym sobie te pieniądze w jakieś lokaty, Tobie za 10 lat
    oddał mieszkanie, za odłożone kupił drugie i zostałoby mi jeszcze ze
    100tys na drobne wydatki (licząc na oko).

    p. m.

  • 70. Data: 2011-12-29 09:41:42
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 29 Gru, 08:10, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Zaraz zaraz, założyłeś zysk 20%, niech tam i będzie. Ale sądziłem że w
    > nich siedzi całe ryzyko związane z niepewnością pewnych czynników. A ty
    > dodatkowo tą rentę 1076 zł chcesz obniżać?

    Ja nie napisalem, ze chce. Jesli dla kogos za malo jest 20% to moze
    ew. probowac odejmowac. Raczej chodzilo mi o wskazanie, ze przy 20%
    rocznego zysku daje to ponad 1tys PLN.
    Zeby bardziej obrazowo to przedstawic to przy takich zalozeniach
    wartosc biezaca inwestycji wynosi 55 695,08 PLN.
    Warto uzmyslowic sobie jakie wskazniki musza byc w przypadku
    operujacych na rynku funduszy...

    MK