  • 31. Data: 2011-12-27 15:27:05
    Temat: Re: Odwrócona hipoteka - Nie dajmy się oszustom!!!
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Co oni mają na myśli pisząc 'czynsz'? Przecież za własne mieszkanie
    czynszu się nie płaci.

    Wg mnie trzeba porównać dwa rozwiązania dla p. Władki:

    1. Zastosuje 'odwróconą hipotekę'. Dostanie miesięcznie 350 zł i
    kropka.

    2. Sprzeda mieszkanie za 300 tys. i wynajmie inne (albo i to samo). Z
    kapitału będzie pobierać 350 zł (jak poprzednio) ORAZ na czynsz.
    Czynszu będzie płacić, no nie wiem, 1000 zł? Niech będzie choćby
    800 zł. W wariancie 1, jest z tego czynszu zwolniona i to jest jej
    największy zysk. Pieniądze jej się skończą za jakieś 20 lat (akurat
    tyle, ile wynosi przeciętne dalsze trwanie życia dla kobiety w jej
    wieku). Jeśli będzie żyć dłużej, będzie klepać biedę.

    MJ

  • 32. Data: 2011-12-27 15:34:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-27 16:21, mvoicem pisze:

    > Ty mieszkania nie kupujesz, ja nie sprzedaję. Ale jak już mówiłem,
    > (trudne słowo) hipotetycznie ... ile byś dał?

    > Kiepski. Ale ty mi nie wyliczaj ile wg Ciebie i twojego wyobrażenia o
    > pazerności Funduszu, ale powiedz mi ile Ty, uczciwie i bez przekrętów,
    > przy *hipotetycznym* założeniu że byłbyś zainteresowany takim interesem,
    > byś mi miesięcznie dał.
    >
    > Wtedy sobie porównamy cyferki z tym co już w wątku napisaliśmy.

    Nie chciałbym się zagłębiać w teoretyczną dyskusję, preferencje można
    bowiem ocenić tylko w działaniu.

    Załóżmy jednak, że mam 300 tysięcy i chciałbym je zainwestować. Mam do
    wyboru lokatę lub nieruchomość.

    Szczerze mówiąc, nie chciałbym inwestować na taki okres w fiducjarny
    pieniądz na lokacie nie przekraczającej inflacji (nie mówimy o inflacji
    wg GUS, tylko rzeczywistej).

    Inwestycja w nieruchomość byłaby lepszym rozwiązaniem.

    Ergo: nawet zapłata w ratach całego kapitału jest dobrym interesem,
    zwłaszcza że za parę lat realna wartość raty będzie sporo mniejsza.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2011-12-27 15:38:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > tyle, ile wynosi przeciętne dalsze trwanie życia dla kobiety w jej
    > wieku). Jeśli będzie żyć dłużej, będzie klepać biedę.

    Nie pobierając żadnego kapitału, będzie miała ponad tysiaka miesięcznie
    odsetek.

    Dołoży zatem do 1200zł emerytury, razem będzie 2200-2400, za które
    będzie mogła wynająć stosowne do swoich potrzeb mieszkanie i godnie żyć.

    A jako że pani Władzia za życia wypięła się na rodzinę i nie ma komu
    zostawić kapitału, to będzie mogła za cały kapitał wykupić sobie
    dożywotnią rentę i będzie to raczej lepsza perspektywa niż odwrócona
    hipoteka.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2011-12-27 15:58:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.12.2011 16:34), Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Ergo: nawet zapłata w ratach całego kapitału jest dobrym interesem,
    > zwłaszcza że za parę lat realna wartość raty będzie sporo mniejsza.

    Liwiuszu - konkret. Ile byś mi dał miesięcznie?

    p. m.

  • 35. Data: 2011-12-27 16:07:06
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    > Liwiuszu - konkret. Ile byś mi dał miesięcznie?
    >
    > p. m.

    Heh pewnie by chcial zebys mu jeszcze doplacal.

  • 36. Data: 2011-12-27 16:30:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.12.2011 16:16), Zenek wrote:

    > Z przeczytanego artykulu !
    >
    > http://banki.wp.pl/kat,121354,title,Emeryci-graja-w-
    rosyjska-ruletke-Czy-odwrocona-hipoteka-to-zmieni,wi
    d,14104638,wiadomosc.html?ticaid=1da21

    > Bank za bude w warszawce o wartosci 300kzl daje emerytce mniej/wiecej
    > miesiecznie 350 zeta,

    397 gwoli ścisłości. I 397 na 26 lat da Ci 300 tys zł.

    > 500kzl bedzie warta ta buda za 26 lat czyli

    Jeżeli myślisz o inflacji, to nie widzę innego sposobu jak indeksowanie
    o inflację renty. Inaczej to nie ma sensu - inflacja znacznie zmienia
    rachunki a nie sposób jej przewidzieć. Dlatego milcząco założyłem
    waloryzację "renty" i inflacji w ogóle nie uwzględniałem.

    Jeżeli myślisz o pozainflacyjnych powodach wzrostu ceny "budy", to
    będzie albo nie będzie :).

    > zarobia 400kzl i dodatkowo maja koszta do odliczen.

    Żadna to rewelacja że mają koszty do odliczeń, bo mają też podatek od
    zysku. Jak przy lokacie (też to co wpłacasz odliczasz, a w zasadzie
    odlicza za Ciebie bank)

    p. m.

  • 37. Data: 2011-12-27 16:47:51
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    "
    > Jeżeli myślisz o pozainflacyjnych powodach wzrostu ceny "budy", to
    > będzie albo nie będzie :).
    "

    I dlatego wlasnie jestes drobnym ciulaczem !

    I przychodzi taki dzien ze z twoich uciulanych pieniedzy zostaje kupka
    papieru a ci co zainwestowali w bude maja bude na sprzedaz za realne w
    danej chwili papierki.

  • 38. Data: 2011-12-27 17:19:23
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2011-12-27 11:46, brum pisze:

    > przeciez nie chodzi o to, zeby sie "zwrocilo"
    > oferta nie jest dla kazdego, tylko dla tych, ktorzy maja nieruchomosc, a nie
    > maja co z nia zrobic po smierci

    Nie czarujmy się. Oferta jest dla tych, co nie umieją liczyć, myśleć i
    nie zaufają synowi/wnukowi, za to chętnie zaufają "żydowi", przez
    niektórych nazywanemu "bankiem".

    > jesli mam zostawic spadek urzedasom, pardon, skarbowi panstwa, to wole
    > dostac za dom 1/3 wartosci i zyc sobie spokojnie w tym domu

    A nie lepiej sprzedać ten dom za 90% wartości, wpakować to na 10-letnie
    obligacje, które ew. można komuś zapisać w spadku i żyć jak król z odsetek?

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 39. Data: 2011-12-27 17:22:22
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.12.2011 17:47), Zenek wrote:
    > "
    > "
    >

    > I dlatego wlasnie jestes drobnym ciulaczem !

    Nie ma co ukrywać. Bankiem inwestycyjnym nie jestem.

    > I przychodzi taki dzien ze z twoich uciulanych pieniedzy zostaje kupka
    > papieru a ci co zainwestowali w bude maja bude na sprzedaz za realne w
    > danej chwili papierki.

    Albo mają budę na sprzedaż, za połowę papierków które wydali na tą budę.

    p. m.

  • 40. Data: 2011-12-27 18:50:18
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2011-12-27 16:38, Liwiusz pisze:
> [...]
    > zostawić kapitału, to będzie mogła za cały kapitał wykupić sobie
    > dożywotnią rentę i będzie to raczej lepsza perspektywa niż odwrócona

    I takie rozumowanie jest dla mnie logiczne. Nie logiczne jest natomiast
    to mistyczne wielkie ryzyko banku przy takiej ofercie.
    A na pewno jest dla mnie zdumiewający rozdźwięk między kalkulacją banku
    i kalkulacją zwykłego Kowalskiego który ma babcię.
    Trzeba tylko apelować żeby "młodzi" pilnowali "starszych" żeby się na
    takie "inwestycje" nie pisali bo to jest po prostu wykorzystywanie
    starszych ludzi, nie obeznanych, nie znających tych wszystkich podłych
    zagrywek jakie wymyślają te "instytucje zaufania publicznego"
    Ech... "nie przesadzanie starych drzew" skąd ja to znam :-(
    Teraz przyszła moda żerowania na tych uczuciach.
    Aż się boję pomyśleć co będzie następne.